دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب : 16571
از ۲۵ آبان ماه

هفته کتابخوانی قم با شعار "کتاب آینه فرهنگ و فرزانگی" آغاز می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: کتابخانه‌های عمومی استان قم با شعار کتاب آینه فرهنگ وفرزانگی، کار خود را در هفته کتاب و کتاب خوانی آغاز می‌کنند.
هفته کتابخوانی قم با شعار "کتاب آینه فرهنگ و فرزانگی" آغاز می‌شود
به گزارش قم نیوز، علی فریدونی در نشست خبری که در آستانه هفته کتاب و کتاب خوانی در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: از 25 آبان کتابخانه های عمومی استان با شعار کتاب آینه فرهنگ و فرزانگی است، کار خود را شروع می‌کنند.
 
فریدونی افزود: هفته کتاب و کتاب خوانی به منظور گرامیداشت علامه سید محمد حسین طباطبایی (ره) و سوق مردم به سوی کتاب خوانی است.
 
فریدونی با اشاره به هفته کتاب و کتاب خوانی و برنامه‌های اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان قم اعلام کرد: بازدید دانش آموزان از کتابخانه های عمومی، برگزاری مسابقات فرهنگی، عضویت رایگان در کتابخانه های عمومی، روخوانی کتاب ویژه کودکان و ... از برنامه های این نهاد است.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی قم با اشاره به راه اندازی کتابخانه تخصصی نماز در هفته کتاب و کتاب خوانی عنوان کرد: کتابخانه نماز با در دست داشتن منابع کاملی از کتاب ها در مبحث نماز و دین برای استفاده پژوهشگران و عموم مردم در گلزار شهدا فعال و مورد استفاده همگان قرار می گیرد.
 
وی تاکید کرد: در کتابخانه های استان قم بیش از یک میلیون نسخه کتاب در حوزه های مختلف موجود است که 49 هزار و 600 نفر در کتابخانه های عمومی عضویت دارند و می توانند از این کتاب ها بهره ببرند.
 
فریدونی با بیان اینکه 17 کتابخانه استاندارد در قم باید احداث شود، بیان کرد: یک کتابخانه استاندارد در قم به نام کتابخانه علامه امینی در شهرک فاطمیه آماده افتتاح است و دوکتابخانه دیگر واقع در خیابان شهدای نوبهار و خیابان امام خمینی (ره) در حال ساخت هستند.
 
وی با اشاره به لغو مجوز هفت کتابخانه در استان قم گفت: سال گذشته 57 کتابخانه دراستان مشغول فعالیت بودند که مجوز هفت کتابخانه به دلیل فعالیت کمی که داشتند لغو شد.
 
مدیرکل کتابخانه های عمومی قم اظهار کرد: توزیع کتابخانه ها در مناطق استان نسبت به جمعیت آن منطقه صورت نگرفته و این امر سبب شده تا انجمن خیران کتابخانه ساز مطرح شود.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcjviev.uqemazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما