جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : 16601
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی:

فرصت فدایی امام حسین(ع) شدن را از دست ندهیم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: عاشورای هر سال فرصت فدایی امام حسین(ع) شدن پیش می آید و باید از قبل خودمان را آماده کنیم تا این فرصت را از دست ندهیم.
فرصت فدایی امام حسین(ع) شدن را از دست ندهیم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین میرباقری که پیش از خطبه های نماز جمعه قم سخن می گفت، با اشاره به اینکه قلوب مومنان سید الشهدا(ع) به برکت عاشورا همه نورانی است، اظهار کرد: برخی از یاران امام حسین(ع) جان خود را سپر امام حسین(ع) کردند و اجازه ندادند آن حضرت آسیبی ببیند.
 
وی افزود: بسیاری دلشان می خواست همراه امام حسین(ع) باشند اما نقطه ضعف هایی در آنها بود که نتوانستند و اگر این نقطه ضعف ها در ما باشد، اگر ما نیز در شرایط مشابه باشیم، دچار همان لغزش ها می شویم.
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد: اگر بابی گشاده شود و لازم شود خونمان را برای امام حسین(ع) بدهیم، انشاء الله ما نیز بتوانیم خونمان را فدای امام حسین(ع) کنیم. اگر مرد این راه نشدیم و نتوانستیم فدایی امام حسین(ع) باشیم، چه فرصتی دیگر نصیب ما می شود؟
 
خطیب برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: معصوم(ع) فرموده است اگر در ماه رمضان آمرزیده نشوید، دیگر خبری نیست تا عصر عرفه و اگر در عاشورا که نسیم عاشورای امام حسین(ع) می وزد، کسی آمرزیده نشود، دیگر کاری نمی‌توان کرد تا عاشورای سال بعد.
 
حجت‌الاسلام میرباقری افزود: فرض کنیم حضرت می خواهند سال آینده قیام کنند، پس کارهایمان را بکنیم و بارمان را ببندیم تا همین که صدای حضرت بلند شد، حرکت کنیم، درباره اصحاب امام زمان(ع) می گویند 313 یار ایشان آن‌چنان آماده هستند که همین که ندای حضرت بلند شد، خودشان را می رسانند.
 
استاد حوزه علمیه قم افزود: شیطان آماده ایستاده است تا آنچه در این دهه به دست آورده ایم، از ما بگیرد، باید دقت کنیم تا با ادامه اشاره این صفای باطن که از اشک و ناله به دست آمده را حفظ کنیم، اگر حفظ کردیم آنچه را که به دست آورده ایم، موفق شده ایم، با شرکت در مجالس و روضه ها، دستاوردهایمان را حفاظت کنیم و حتی اگر به مجلسی نرفتیم، خودمان زیارت عاشورا را بخوانیم و شیطان را ناامید کنیم.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcdf90f.yt09z6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما