سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : 16655
مدیرکل فرهنگی وزارت کار در جمع قاریان قرآن:

واژه فرهنگ بیش از ۴۰۰ بار مورد اشاره قرآن قرار گرفته است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت کار گفت: بیش از ۴۰۰ بار واژه فرهنگ در جامعه مورد اشاره قرآن قرار گرفته است که این نشان از اهمیت فرهنگ جامعه در قرآن است.
واژه فرهنگ بیش از ۴۰۰ بار مورد اشاره قرآن قرار گرفته است
به گزارش قم نیوز، مهدی جمالی مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت کار صبح امروز در نهمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم ویژه جامعه کار، تلاش و تعاون با اشاره به اینکه یکی از نقاط بارز این دوره از مسابقات برگزاری دوره حفظ نهج‌البلاغه است اظهار کرد: باید از تمام مجموعه‌های استانی که زمینه برگزار این دوره از مسابقات را فراهم کردند قدردانی ویژه کرد.
 
مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت کار افزود: ایدئولوژی انقلاب اسلامی تفاوت بسیاری با انقلاب‌های دنیا دارد و این انقلاب در سایه اسلام راستین و همدلی مردم به پیروزی رسیده است که در نتیجه این پیروزی هویت جامعه ایرانی تغییرات بسیاری را تجربه کرده است.
 
جمالی با اشاره به اینکه در فرهنگ انقلاب اسلامی، دین در جامعه غالب است تصریح کرد: هویت‌های متنوعی ظهور کرده‌اند ولی آن‌چه پایدار مانده فرهنگ دینی بوده است.
 
وی خاطرنشان کرد: بیش از 400 بار واژه فرهنگ در جامعه مورد اشاره قرآن قرار گرفته است و در این میان باید فرهنگ جامعه ما مبتنی بر آموزه‌های اخلاقی شکل بگیرد و این اخلاق باید به تمامی مردم توسط ابزار مناسب نشان داده شود.
 
مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت کار با اشاره به اینکه بدون شک مهم‌ترین ابزار شناخت فرهنگ ما قرآن است افزود: هر چیزی که از اهل‌بیت (ع) برای ما نقل شده است باید با قرآن تطبیق داده شود و قرآن یکی از اکسیرهای اصلی شناخت برای فرهنگ دینی است.
 
جمالی با اشاره به اینکه در کتاب الحیات قرآن بسیار زیبا توصیف شده است تصریح کرد: قرآن تمام مردم جهان را به صلاح دعوت می‌کند و وجدان‌های خفته و اندیشه‌های خاموش را بیدار می‌کند و شعله‌های کارساز ایمان را برای بشریت به ارمغان می‌آورد.
 
وی با اشاره به اینکه قرآن وحشت و ترس از غیر خدا را از بین می‌برد خاطرنشان کرد: قرآن عدالت را سرچشمه امور قرار می‌دهد و  بانگ توحید را به جهانیان ندا می‌دهد و صراط مستقیم را برای بشریت مشخص می‌کند و ما بر اساس این جهان‌بینی می‌توانیم مسیر درست را تشخیص دهیم.
 
مدیر کل دفتر امور فرهنگی وزارت کار با اشاره به اینکه این قرآن در جامعه کاملاً نمایان نیست افزود: لازمه قرآنی شدن و قرآنی بودن این است که باید رویکرد عملی را نسبت به قرآن حفظ کنیم و مفاهیم قرآنی را در زندگی خود بکار ببریم.
 
جمالی تصریح کرد: باید خواندن قرآن مثل تفسیر آن نیز به صوت و لحن زیبا انجام گیرد تا بتواند بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم قرار گیرد تا این محصول به بهترین شکل ممکن به مردم عرضه شود.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdccpeqs.2bqep8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما