چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : 16679
آیت‌الله نوری همدانی:

امثال سید حسن نصرالله جلوی انحراف قیام‌های مردمی را می‌گیرند

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله نوری همدانی گفت: اگر در کشورهای اسلامی که علیه استکبار قیام کرده‌اند، امثال سید حسن نصرالله وجود داشت، جلوی انحراف این قیام‌ها گرفته می‌شد.
امثال سید حسن نصرالله جلوی انحراف قیام‌های مردمی را می‌گیرند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی ظهر دیروز در دیدار با دست‌اندرکاران همایش ملی جایگاه ادیان الهی در نظام‌های حقوقی با بیان اینکه در دنیای امروز در برابر تعالیم انبیا صف بندی وجود دارد، اظهار کرد: در نظام خلقت انسان دو جبهه حق و باطل مقابل یکدیگر هستند و نابودی جبهه باطل از اهداف پیامبران الهی بوده است.
 
مرجع تقلید شیعیان دلیل مشکلات امروزی بشر را انحراف از راه و تعالیم پیامبران الهی عنوان کرد و افزود: وظیفه ماست که دنیا را بیدار کنیم بایستی در برابر دشمنان سینه سپر کرده و با بهره‌گیری از وسایل ارتباطی انبیای الهی حقانیت آن بزرگواران را تبیین کنیم.
 
وی با بیان اینکه در عمل باید پیروان راستین راه انبیا مشخص شوند، تصریح کرد: براساس دستورات دین مسلمانان نبایستی زیر سیطره کفار باشند، بسیار مهم است که برخی برای پیاد‌ه‌سازی اهداف خدا در برابر صهیونیست‌ها و استکبار مقاومت کرده و به مقابله پرداخته‌اند.
 
این استاد حوزه علمیه قم مشکل کشورهای غربی را انحراف از ادیان الهی دانست و تاکید کرد: اینکه صهیونیست‌ها مردم را از خانه و کاشانه خود بیرون می‌کنند خلاف راه و هدف انبیا الهی است.
 
آیت‌الله نوری همدانی دلیل و برهان، موعظه و جهاد را از مراحل اقدامات پیامبران الهی بیان و تصریح کرد: در این زمینه باید برای قیام افرادی تربیت و مجهز شوند.
 
وی به انقلاب امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام راحل با استکبار جهانی به مقابله پرداخت و توانست بر آن‌ها فائق آید البته شرط این کار این است که کفن پوش در میدان حاضر شویم، زیرا بدون آمادگی برای شهادت، هیچ کاری به ثمر نمی‌رسد.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: فرهنگ انبیاء این بود که کسانی را تربیت کنند که هیچ گاه سست نشوند، انقلاب اسلامی نیز با چنین افرادی که در مکتب انبیاء تربیت شده بوند، شکل گرفت و اکنون به کشورهای مصر و توس و اردن و عربستان رسیده است، مردم کشورهای اروپایی نیز قیام کردند و حتی در آمریکا جنبش 99 درصد شکل گرفته است.
 
آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: قیام‌های کشورهای اسلامی با الله اکبر آغاز شد، دشمن به این علت که فکر می کند این ها مانند انقلاب اسلامی است، از آن جلوگیری کرد تا دیگر انقلابی مانند انقلاب اسلامی شکل نگیرد، اگر کسانی مانند سید حسن نصرالله در کشورهای اسلامی باشند، مانند لبنان سینه سپر می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که قیام‌ها توسط دشمن مصادره شود و روز به روز سبب بیدار شدن مستضعفین و موضع گرفتن آنها در برابر شیاطین می‌شوند.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdci3qaz.t1aqy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما