يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : 16800
آیت‌الله نوری همدانی:

روحانیون مرزداران اعتقادی جامعه هستند

قم نيوز : قم نیوز:‌ یکی از مراجع تقلید گفت: همانطور که نظامیان از مرزهای زمینی، دریایی و هوایی دفاع می‌کنند روحانیون هم مرزداران اعتقادی جامعه بوده و از افکار و اندیشه‌ها پاسداری می‌کنند.
روحانیون مرزداران اعتقادی جامعه هستند
به گزارش قم نیوز، آیت‌لله حسین نوری همدانی امروز در دیدار با مدیران و مسئولان تیپ 83 امام صادق(ع) با اشاره به انقلاب اسلامی ایران و ارتباط این نهضت با علما اظهار کرد: این انقلاب توسط فردی روحانی و مرجع تقلید بنیان گذاشته شده و پس از اینکه ایشان پرچم نهضت را برافراشتند کسانی که در وهله نخست گرد آن جمع شدند از میان روحانیون بودند.
 
وی افزود: پس از حمله به روحانیون در مدرسه فیضیه، رژیم شاه تصمیم گرفت طلاب را برای انجام خدمت وظیفه به پادگان‌ها ببرد و زمانی هم که ما به همین منظور خدمت امام رسیدیم ایشان فرمودند شما وظیفه دارید مردم را برای نهضت تربیت کنید و چه بهتر که به میان نظامیان بروید و تکلیف خود را انجام دهید.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه پاسداشت از ارزش‌‌ها و اهداف انقلاب هم وظیفه اصلی روحانیون است عنوان داشت: بر اساس تعالیم دینی همه مردم باید آمادگی خود را در همه زمینه‌ها حفظ کنند.
 
وی ادامه داد: آمادگی بر چند نوع است؛ آمادگی فکری که بتواند اندیشه‌ای را در زمینه دین در جهان گسترش دهد و این در حقیقت وظیفه کسانی است که می‌خواهند رهبری جامعه را بر عهده بگیرند.
 
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به وظایف مرزبانان نظامی در مرزهای هوایی، زمینی و دریایی خاطرنشان کرد: روحانیون هم به طریقی دیگر مرزبان نظام اسلامی هستند و باید در زمینه افکار و عقاید سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به دفاع از مرزهای حکومت دینی بپردازند.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر دشمن‌شناسی و توطئه‌شناسی به ویژه از سوی روحانیون بیان داشت: در نهج‌البلاغه آمده است که حضرت علی(ع) فرمودند سه گروه با شما دوست و سه گروه هم دشمنان شما هستند؛ دوستان، دوستان دوستان و دشمنان دشمنان جزو گروه نخست و دشمنان، دشمنان دوستان و دوستان دشمنان هم گروه دوم هستند.
 
وی گفت: کار روحانیون و مرزداران اعتقادی جامعه هزار هزار برابر از مرزداران نظامی ثواب بیشتری دارد زیرا از افکار جامعه دفاع می‌کنند.
 
آیت‌الله نوری همدانی آمادگی فکری و اطلاعاتی را زمینه مرزداری از اعتقادات جامعه دانست و تصریح کرد: تمام نقشه‌ها و نقاط ضعف دشمنان را باید به خوبی شناخت و راه‌های نفوذ آنها را پیدا کرد؛ در این میان آمادگی تمرینی و تجهیزاتی هم اهمیت فراوانی دارد هرچند ایمان و عقیده حرف آخر را می‌زند ولی باید از نظر صنایع دفاعی هم به تقویت خود بپردازیم و امروز هم شاهد هستیم که جمهوری اسلامی در این راستا موفقیت‌های زیادی به دست آورده است.
 
این مرجع تقلید با اشاره به گسترش فرهنگ جهاد و شهادت به عنوان تقویت‌کننده آمادگی روحی عنوان داشت: عمده ضعف نیروهای دشمن به دلیل ترس از مرگ است؛ در جریان جنگ 33 و 22 روزه شاهد بودیم ارتش رژیم صهیونیستی که افسانه شکست‌ناپذیری خود را تبلیغ می‌کرد در مقابل حزب‌الله و حماس شکست خورد زیرا سربازان این رژیم از مرگ می‌ترسند و به همین دلیل ذلیل شدند ولی مسلمانان با نهراسیدن از مرگ به عزت و افتخار رسیدند.
 
وی با تاکید بر ضرورت مطالعه تاریخ به ویژه سرگذشت انبیای الهی و امت‌های آنها گفت: با مطالعه تاریخ می‌توان به عوامل شکست یا پیروزی گذشتگان پی برد و درس گرفت.
 
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اسلام، ولایت فقیه و مردم به عنوان ارکان اصلی انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما به سلاح هسته‌ای هیچ نیازی نداریم زیرا مردم پشتوانه اصلی نظام هستند؛ باید مردم را دلگرم و امیدوار نگاه داشت زیرا همین ملت بودند که در دوران دفاع مقدس از اسلام و کشور پاسداری کردند.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdce7v8z.jh8p7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما