سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : 16855
تولیت مسجد مقدس جمکران خبر داد

برنامه‌ریزی برای افزایش زائران جمکران به 40 میلیون نفر

قم نيوز : قم نیوز: تولیت مسجد مقدس جمکران از برنامه‌ریزی برای افزایش زائران این مکان مقدس به 40 میلیون نفر در سال خبر داد.
برنامه‌ریزی برای افزایش زائران جمکران به 40 میلیون نفر
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان عصر دیروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: در حال حاضر 15 میلیون نفر در طول سال به زیارت این مکان مقدس مشرف می‌شوند.
 
وی افزود: جمکران را می‌توان مکانی سرنوشت‌ساز برای نظام جمهوری اسلامی دانست که رهبر معظم انقلاب هم طی بیاناتی این مسجد مقدس را پایگاه عظیم جهان تشیع نامیدند.
 
تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه این مکان مسجد فراملی است و تعداد زائران خارجی آن گاهی اوقات کمتر از زائران ایرانی نیست، گفت: به همین دلیل درصدد هستیم با افزایش امکانات و ظرفیت‌ها تعداد زائران را در طول سال به 40 میلیون نفر برسانیم.
 
وی ادامه داد: قرار گرفتن در فضای جمکران سبب می‌شود انسان آمادگی بیشتری برای کسب معارف ناب دینی داشته باشد به همین دلیل باید از این ظرفیت عظیم بیش از آنچه تاکنون استفاده شده، بهره‌برداری شود.
 
رحیمیان با بیان اینکه امکانات در قم به قدری است که زائران تنها چند ساعت اقامت می‌کنند، عنوان داشت: برای افزایش میزان توقف زائران به چند روز باید امکانات را افزایش داد.
 
تولیت مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: باید از این میزان زائر و مدت زمان حضور آنها در جمکران به عنوان زمینه گسترش مفاهیم شیعی در سراسر جهان استفاده کرد، چراکه این امر نقش مهمی در تحکیم نظام جمهوری اسلامی دارد به همین دلیل در این زمینه نیازمند ارشادات و رهنمودهای مراجع تقلید هستیم.
 
وی بیان داشت: دشمنان فعالیت‌های زیادی علیه مهدویت و مسجد جمکران به راه انداخته‌اند که ارشادات مراجع تقلید تاثیر زیادی در زمینه خنثی‌سازی این فعالیت‌ها دارد.
 
رحیمیان در خاتمه به برنامه‌های آینده جمکران برای توسعه تجهیزات سخت‌افزاری اشاره کرد و گفت: شبکه فیبرنوری تا نزدیکی مسجد جمکران کار گذاشته شده و برای ایجاد اتاق فرمان پخش زنده تلویزیونی هم برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcenv8z.jh8pni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما