سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : 17079
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم:

2 رشته جدید با موضوع "دفاع مقدس" به رشته های دانشگاه های قم اضافه می شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم، از ایجاد 2 رشته مرتبط با دفاع مقدس در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان قم خبر داد.
2 رشته جدید با موضوع "دفاع مقدس" به رشته های دانشگاه های قم اضافه می شود
به گزارش قم نیوز، سرهنگ احمد حسینی روز سه شنبه، با اعلام این خبر افزود: تاسیس 2 رشته «ادبیات مقاومت و پایداری» و «جغرافیای دفاع مقدس» در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان قم به تصویب رسیده که به زودی به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.
 
عضو شورای فرهنگ عمومی استان قم با اشاره به انعقاد توافق نامه ای با مدیریت حوزه علمیه قم مبنی بر ارائه درس «آشنایی با دفاع  مقدس» در حوزه های علمیه و مراکز آموزشی حوزوی، گفت: سرفصل ها و موضوعات این درس به طور کامل تدوین و به حوزه علمیه قم ارسال شده است.
 
به گفته وی؛ اساتید تدریس کننده این درس همگی روحانیونی هستند که علاوه بر داشتن مدرک دانشگاهی و گذراندن دوره تخصصی ویژه، سابقه حضور در دفاع مقدس را نیز دارند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 100 استاد در دانشگاههای استان در حال تدریس درس «آشنایی با دفاع  مقدس» هستند، از برگزاری دوره آموزش تخصصی تدریس این درس برای 70 استاد دیگر خبر داد.
 
حسینی با اشاره به اهمیت معرفی هر چه بیشتر و بهتر دفاع مقدس و اهداف و ارزش های آن به نسل جوان، تاکید کرد: امروز معرفی ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان و نهادینه ساختن آن، نیازمند راهکارها و شیوه های جدیدی است که از جمله موثرترین آنها انتقال مفاهیم با استفاده از زبان علم، هنر و رسانه است.
 
وی ارائه 2 واحد درسی با عنوان «آشنایی با دفاع  مقدس» در دانشگاه های کشور را یکی از راهکارهای مطلوب در این زمینه دانست و گفت: از ابتدای ارائه این واحد درسی تا به امروز، بیش از 11000 دانشجو در استان قم این درس را گذرانده اند.
 
به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم، در سال تحصیلی جاری نیز در حدود 4000 دانشجو این واحد را انتخاب کرده اند.
 
حسینی با بیان برخی از اهداف و فعالیت های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم، حمایت از پایان نامه های مرتبط با موضوعات دفاع مقدس و تالیف کتب درسی در این باره را از جمله فعالیت های بنیاد برشمرد.
 
وی افزود: تاکنون بیش از 100عنوان کتاب با موضوعات مربوط به دفاع مقدس در قم تالیف و منتشر شده است که از این تعداد 9 عنوان ویژه گروه سنی کودک و نوجوان بوده است.
 
انتهاي پیام/125
https://qomnews.ir/vdcdnz0f.yt0556a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما