شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب : 17469
در بازدید شهردار و نماینده قم در مجلس عنوان شد؛

ساخت ضریح امامین عسکریین(ع) در مراحل پایانی است

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم و جمعی از شرکت‌کنندگان در نشست مشترک شهرداران کلان‌شهرها و هیئات رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی از کارگاه ساخت ضریح حرمین عسکریین بازدید کردند.
ساخت ضریح امامین عسکریین(ع) در مراحل پایانی است
به گزارش قم نیوز، مسئول ساخت ضریح حرمین عسکریین(ع) در این بازدید که پنجشنبه شب ( 21 آذر ماه) انجام شد گزارشی از روند ساخت ضریح ارائه کرد و گفت: کار ساخت این ضریح مطهر حدود چهار سال پیش تحت اشراف آیت‌الله سیستانی در قم آغاز شد.
 
وی با بیان اینکه ساخت ضریح در مراحل پایانی کار قرار دارد، اظهار داشت: در ساخت این ضریح از اساتید برجسته‌ای استفاده کرده‌ایم تا به بهترین شکل آن‌را برای نصب آماده کنیم.
 
حجت الاسلام سیدابراهیم لاجوردی به مواد به کار رفته در این ضریح اشاره کرد و گفت: 11 تن چوب ساج، 4 و نیم تن نقره، 70 کیلو طلا و هزار و 100 کیلو مس در ساخت این ضریح به کار رفته است.
 
محمد دلبری شهردار قم، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام سیدمحمد آتش‌زر رئیس شورای اسلامی شهر قم و... در این بازدید در فضایی معنوی ضریح جدید حرمین عسکریین(ع) را زیارت کردند.
 
همچنین یکی از مداحان اهل بیت دقایقی را با ذکر مناقب و مصائب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مرثیه سرایی کرد.
 
شهردار قم در پایان این بازدید برای سازندگان ضریح حرمین امامین عسکریین(ع) آرزوی توفیق کرد و ابراز داشت: ان‌شاالله ساخت این ضریح مطهر هر چه زودتر به پایان برسد و بر روی مضجع شریف امامین عسکریین(ع) نصب شود.
انتهای پیام /125
https://qomnews.ir/vdcgyt9q.ak9u34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما