قم نيوز : قم نیوز: مراسم هفدهمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بهاء الدینی با حضور علما، روحانیت، جمعی از مسئولان استان و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله بهاء الدینی(ره) در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز در این مراسم که آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، آیت الله امینی، نمایندگان بیوت مراجع، اعضای مجلس خبرگان رهبری،اعضای جامعه مدرسین،حجت الاسلام صالحی منش استاندار قم حضور داشت امام جمعه موقت تهران در خصوص شخصیت آیت الله بهاالدینی به سخنرانی پرداخت.
 
حجت الاسلام کاظم صدیقی تقوای الهی، مجاهدت دینی و علمی، معنویت را از ویژگی های مهم این عالم بزرگ شیعه دانست و گفت:پیروری از دستورات الهی و تقوا در زندگی انسان را به مدارج متعالی می رساند.
 
وی با تشریح بخشی از زندگی از آیت الله العظمی بهاء الدینی تصریح کرد:معظم له در مجاهدت های علمی و دینی خود شاگردان فراوانی را تربیت کرد و به عنوان یک عارف و عالم با خلوص پاک در راه کسب علم گام برداشت.
 
آیت الله العظمی سیدرضا بهاءالدینی در 9 فروردین 1287 در قم به دنیا آمد و در نوجوانی با توجه به استعداد و علاقه به کسب علوم دینی در محضر آیت‌الله‌العظمی عبدالکریم حائری به کسب دانش و فضیلت پرداخت.
 
این عالم برجسته در سن بیست و پنج سالگی به درجه اجتهاد رسید و توانست در طول حیات علمی شاگردان بزرگی چون آیت الله مشکینی، شهید مطهری، آیت الله فاضل لنکرانی، سید مصطفی خمینی و ... را تربیت نماید.
 
این مرجع در سال 1376 هجری شمسی در شهر قم درگذشت و در جوار حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdch6knz.23n6qdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما