چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : 18708
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم خبر داد:

جابجایی ماهانه 210 هزار نفر مسافر از پایانه‌های مسافربری قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم گفت: در سال جاری هر ماه نزدیک به 210 هزار نفر مسافر از پایانه‌های مسافربری قم جابه‌جا شدند.
جابجایی ماهانه 210 هزار نفر مسافر از پایانه‌های مسافربری قم
به گزارش قم نیوز، احمد ترکمن با اشاره به افتتاح مجتمع گردشگری در پارک‌سوار جنوبی گفت: این مجتمع دارای رستوران، کافی شاپ، فروشگاه سوغات و صنایع دستی و سایر مایحتاج زائران و مسافران است.
وی ادامه داد: افتتاح خوابگاه رانندگان برون شهری با امکانات كامل از دیگر اقدامات سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم در سال جاری بوده است.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم با اشاره به احداث بلوار 40 متری مسافر گفت: این بلوار برای سهولت تردد وسایط نقلیه به ویژه اتوبوس و تاکسی و دسترسی آسان شهروندان به پایانه کوثر احداث شده است.
ترکمن با اشاره به آغاز احداث سایبان و سالن انتظار در محوطه پایانه کوثر گفت: این بنا در فضایی به مساحت سه هزار متر مربع در حال اجرا است و تا دو ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.
وی نصب خود پرداز پایانه مرکزی به منظور رفاه حال مسافران را از دیگر اقدامات سازمان پایانه‌های شهرداری دانست که در آذر ماه سال جاری انجام شد.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم در ادامه گفت: امسال همزمان با روز جهانی معلولان تعدادی ویلچر تهیه و در نقاط مختلف پایانه مرکزی قرار داده شد.
ترکمن با بیان اینکه انتقال درب پایانه کوثر به بلوار جدید الاحداث مسافر صورت گرفته، اظهار کرد: این اقدام به منظور کاهش تصادفات انجام شده است.
وی گفت: در مهر ماه سال ‌جاریف سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قم با همکاری معاونت حمل و نقل و ترافیک، در مدارس شهر قم دوره آموزش فرهنگ ترافیک را برگزار کرد.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم با اشاره به کافی نبودن پایانه‌های اتوبوس در شهر قم از کلنگ زنی پایانه شمالی امیر کبیر در مرداد ماه سال جاری خبر داد.
ترکمن با بیان اینکه پایانه مرکزی 8 هزار متر مربع مساحت دارد گفت: برای توسعه این پایانه به مساحت 15 هکتار از زمین‌های انتهایی پایانه تملک شده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته سه میلیون نفر مسافر از پایانه‌های قم جابه‌جا شده است اظهار کرد: آمار ماهیانه جابه‌جایی مسافر از پایانه‌ مسافربری در سال جاری نزدیک به 210 هزار نفر است.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم با اشاره به اینکه مبدا حرکت مسافران حج و عتبات عالیات استان قم از پایانه کوثر است گفت: در سال جاری چهار هزار نفر از این پایانه اعزام شده‌اند که مقصد بیشتر مسافران عتبات، مرز مهران بوده است.
ترکمن با اشاره به اینکه زائران مسجد مقدس جمکران از پارک سوار شمالی استفاده می‌کنند بیان کرد: هر ماه 50 هزار نفر از خدمات این پارک‌سوار بهره‌مند می‌شوند.
وی افزود: در ایام 14 و 15 خرداد و جشن نیمه شعبان، سازمان پایانه مسافربری در پارک‌سوار شمالی در حالت آماده باش است.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم گفت: پایانه کوثر برای شهرهای شمالی و جنوبی از جمله آبادان، آمل، اراک، اهواز، بابل، بهشهر، تنکابن، چالوس، خوی، خدابنده، رباط کریم، رودسر، رشت و... فروش بلیط دارد.
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcdj50f.yt0jz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما