شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب : 18782
رئیس پژوهشگاه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

جشنواره شعر پیامبر مهربانی‌ مصداق بارز شعر اسلامی است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پژوهشگاه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: پیامبر مهربانی مصداق بارز شعر در حوزه های مختلف اسلام است که بررسی آن می پردازد.
جشنواره شعر پیامبر مهربانی‌ مصداق بارز شعر اسلامی است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدحسین مختاری رئیس پژوهشگاه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شب جمعه در نخستین جشنواره شعر پیامبر مهربانی در سالن همایش بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا، با اشاره به فعالیت‌های آیت الله اراکی برای شکل گیری این شب شعر، اظهار کرد: مقرر شده است که مجمع جهانی تقریب مذاهب دبیرخانه‌ای به نام شعر پیامبر مهربانی ایجاد کند تا همه ساله بتوانیم این جشنواره را برگزار کنیم.
 
رئیس پژوهشگاه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره کلام رهبر معظم انقلاب، افزود: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به تاثیر شعر در افکار عمومی توجه زیادی دارند تا جایی که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، اثر گذاری هر پیامی اگر با شعر باشد بیش از هر پدیده دیگری است.
 
وی با اشاره به اهمیت دادن پیامبر اکرم (ص) به شعر، تصریح کرد: پیامبر مهربانی‌ها به اشعاری که حاوی حکمت و اندرز هستند اهمیت زیادی می‌داد، بنابراین حکمت گمشده را در لابه لای اشعار شاعرانی که مدح پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) را می‌گویند می‌توان جست‌و‌جو کرد.
 
مختاری با تاکید به جنبه انتقال پیام شعر، خاطرنشان کرد: پیامبر مهربانی به اشعاری که سبقه اسلامی و دینی داشت اهمیت زیادی می‌دادند، بنابراین چون اشعار می‌توانند انتقال دهنده پیام‌ها باشند، باید اشعاری را که رنگ دینی و خدایی دارد را مورد توجه قرار داد.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcf0edy.w6dccagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما