چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۵۵
کد مطلب : 1894
صاحبنظر تركیه ای:

بیداری و خیزش های اسلامی از انقلاب ایران الگو گرفته است

قم نيوز : قم نیوز: صاحبنظر تركیه ای مقیم قم گفت: قیام ها و خیزش های مردمی و اسلامی كشورهای منطقه با الگو برداری از انقلاب ایران بوده است.
بیداری و خیزش های اسلامی از انقلاب ایران الگو گرفته است
به گزارش قم نیوز، عیسی شباهت روز چهارشنبه در نشست علمی روند تاریخی بیداری اسلامی در قم تصریح كرد: امروز صدای انقلاب اسلامی ایران به دلیل برخورداری از یك رهبر اندیشمند، فرزانه، بابصیرت و آگاه به زمانه به سراسر جهان رسیده و دنیا را درنوردیده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف امنیتی، اقتصادی، فناوری، هسته ای و علمی به پیشرفت های قابل توجه و انكارناپذیری دست پیدا كرده است.

وی ادامه داد: درگذشته، انقلاب هایی در جهان رخ داده كه به دلیل نداشتن رهبری واحد ازبین رفت؛ اما انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام خمینی (ره) در زمان حیات ایشان و امروز با رهبری و درایت آیت الله خامنه ای روز بروز در مسیر تعالی قرار گرفته است.

عیسی شباهت با اشاره به این سخن امام خمینی كه انقلاب ما انفجار نور بود بیان داشت: سخنان ایشان، سرشار از بینش های عمیق و بصیرت بود و امروز می توان آن نور را در اقصی نقاط دنیا مشاهده كرد.

وی با بیان اینكه انقلاب اسلامی ایران احیاگر ارزش های اسلامی بود ابراز امیدواری كرد: خیزش های اسلامی كشورهای منطقه با هدایت صحیح بعنوان انقلاب های مكتبی و اسلامی در كشورهای خود مطرح شوند.

این صاحبنظر تركیه ای به رهبران قیام های اسلامی هشدار داد: مراقب باشید تا دشمن با منحرف كردن مردم و نخبگان، این انقلاب ها را به نام خود مصادره نكنند.

عیسی شباهت با اشاره به اینكه خیزش ها و بیداری مردمی حتی در اروپا نیز نفوذ كرده است افزود: این خیزش ها در نهایت اضمحلال جبهه كفر، استبداد و استعمار را بهمراه داشته و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) خواهد شد.

وی خاطرنشان كرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران از بیداری كشورهای منطقه، با درایت و بصیرت مثال زدنی خود بعنوان بیداری اسلامی تعبیر كرده اند كه نشان از عمق اندیشمندی این عالم وارسته دارد.

نشست علمی روند تاریخی بیداری اسلامی، با حضور طلاب غیر ایرانی در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.n0f2yt0joa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما