شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : 19010

رسالت مردم نسبت به مساجد را به درستی تبیین کنیم

قم نيوز : قم نیوز: معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم گفت: باید جایگاه مردم و مساجد را به خوبی تعریف و تبیین کرده و در جهت پررنگ تر کردن آن گام برداریم.
رسالت مردم نسبت به مساجد را به درستی تبیین کنیم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین نبوی روز شنبه در نشست ˈ مسجد و قانونگذاری در مرکز تحقیقات اسلامی مجلسˈ در قم ادامه داد: حضور مردم در مناسبت های مذهبی خصوصا نذری دادن آنها در روزهای خاص مانند عاشورا، نشان از ظرفیت بالای مردم در این حوزه ها دارد و باید از این ظرفیت عظیم به خوبی استفاده کنیم.
 
وی گفت: باید رابطه مسجد و مردم در تاریخ اسلام و در زمان ائمه اطهار (ع) تعریف و حتی به عنوان یک کار پژوهشی مورد توجه قرار گیرد تا امروز به عنوان الگوی جامعه ما مورد استفاده قرار گیرد.
 
نبوی همچنین گفت: باید رویکرد نظام نسبت به مساجد را بررسی و مشخص کنیم. اینکه وظیفه نظام نسبت به مسجد چیست و همچنین جایگاه مسجد در شهرسازی باید تبیین شود.
 
مدیر گروه مطالعات اجتماعی مرکز نیز در سخنانی گفت: مرکز تحقیقات اسلامی از مهرماه سال جاری طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد را در قالب 17 حلقه علمی مورد بررسی قرار داد.
 
حجت الاسلام والمسلمین فاضل حسامی ادامه داد: نماینده مرکز تحقیقات اسلامی مجلس نیز در جلسه کارگروه ارشاد و تبلیغ کمیسیون فرهنگی مجلس در ارتباط با بررسی و تبادل نظر پیرامون این طرح شرکت کرده است و برای اینکه کار با اتقان بیشتری دنبال شود به این نتیجه رسیدیم که باید مساجد یک سند ملی داشته باشند تا همه مراکز و دستگاه ها مطابق آن عمل کنند و هر طرحی نیز که بخواهد به مجلس برود با آن هماهنگ باشد.
 
حسامی همچنین از چاپ و انتشار کتاب مسجد و قانونگذاری در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس خبر داد و بیان داشت: این کتاب حاصل مصاحبه هایی با اصحاب فن و نیز گزارشات اجمالی و تفصیلی بررسی طرح است.
 
نشست ˈمسجد و قانونگذاری با موضوع مأموریت مسجدˈ با حضور برخی مسوولان، شخصیت های علمی و نمایندگان نهادها و مراکز پژوهشی در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
 
در این نشست که نمایندگان برخی از موسسات فرهنگی و نهادهای علمی حضور داشتند حاضران دیدگاه های خود را پیرامون ماموریت مسجد ارائه کردند.

انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcawwn6.49no615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما