دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 19093

بیش ازیکهزار اثربه جشنواره شعر اشراق ارسال شد

قم نيوز : قم نیوز: دبیر جشنواره سراسری شعر اشراق گفت: یک هزار و 316 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.
بیش ازیکهزار اثربه جشنواره شعر اشراق ارسال شد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام ˈروشن سلیمانیˈ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ازاین تعداد 859 اثر در بخش شعر کلاسیک، 252 قطعه شعر آزاد و 28 مجموعه شعر است.
 
وی خاطرنشان کرد: 91 اثر دربخش کودک و نوجوان و چهار اثر پژوهشی نیز از دیگر آثار ارسالی به دبیرخانه بوده است.
 
وی با اشاره رشد آثار ارسالی از سوی طلاب و روحانیون سراسر کشور نسبت به دوره اول جشنواره گفت: میزان رشد آثار این دوره نسبت به سال گذشته 5/2 برابر بوده است.
 
سلیمانی ادامه داد: سال گذشته 840 اثر از 110 شاعر به جشنواره رسیده این در حالی است که امسال 201 نفر از طلاب و روحانیون با یکهزار و 316 اثر در جشنواره حضور یافته اند.
 
وی با اشاره به اینکه بخش شعر جشنواره اشراق ویژه طلاب و فضلا حوزه های علمیه سراسر کشور است، گفت: سطح اشعار حوزه همطراز شعر در سطح کشور است بنابراین داوری ها نیز در سطح بالایی صورت گرفته است.
 
وی اضافه کرد: برخی از داوران این جشنواره، داوران جشنواره فجر بودند و سطح آثار جشنواره اشراق را بالا ارزیابی کردند.
 
سلیمانی بر ارتباط پیوسته دبیرخانه با شاعران در این دوره و دوره قبل تاکید کرد و گفت: در طول یکسال جلسات نقد و بررسی، چاپ آثار شاعران حوزوی، کارگاه های تخصصی و تشکیل انجمن شعر طلاب کشور انجام شده است و شاعران با این محافل در ارتباط بودند.
 
وی ادامه داد: همچنین 21 شب شعر نیز در 21 مدرسه حوزوی با هدف ارتقا سطح کیفی آثار و شاعران در استان قم برگزار شد.
 
وی یادآور شد: جشنواره شعر اشراق امسال نیز در دو بخش شعرخوانی و کارگاه های تخصصی و نیز مراسم پایانی و معرفی برگزیدگان برگزار می شود.
 
دومین دوره جشنواره سراسری شعر اشراق ویژه طلاب و فضلا حوزه های علمیه سراسر کشور روز چهارشنبه 16 بهمن ماه امسال در سالن مرکز همایش های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار می شود.

انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcbfgb8.rhb99piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما