سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : 19551
مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه:

پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نيوز:‌ مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه از برگزاری پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه خبر داد.
پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام علی مقنی‌نصرآبادی با اشاره به پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه اظهار کرد: این مسابقات ویژه طلاب برادر است ضمن اینکه از سال ۸۸ تاکنون چهار دوره این مسابقات برگزار شده است.

وی ادامه داد: پنجمین دوره مسابقات قرآن در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل،‌ تفسیر، معارف حدیث و حفظ حدیث برگزار می‌شود.

مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه عنوان کرد: مرحله نخست این دوره از مسابقات به صورت استانی ۱۵ اسفندماه سال‌جاری در رشته‌های حفظ یک جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، قرائت و ترتیل قرآن کریم برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: مسابقات رشته‌های معارف حدیث، حفظ حدیث و تفسیر به صورت کتبی چهارم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

مقنی‌نصرآبادی خاطرنشان کرد: مرحله کشوری مسابقات در رشته‌های حفظ ۲۰ جزء قرآن، کل قرآن و قرائت تحقیق ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هر سال نسبت به سال گذشته حضور و استقبال طلاب بیشتر بوده و افزایش پیدا کرده است، گفت: ۸۰۰ نفر از طلاب در سال ۸۸ در نخستین دوره مسابقات قرآن شرکت کردند و تعداد طلاب شرکت‌کننده در مسابقات افزایش پیدا کرد و در سال گذشته به چهار هزار نفر رسید.

مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه در قالب پوستر، بنر و پیامک اطلاع‌رسانی شده است و امیدواریم امسال حداقل پنج هزار نفر در این دوره مسابقات ثبت‌نام کنند.

وی عنوان کرد: مهلت ثبت‌نام در این دوره مسابقات تا پایان بهمن‌ماه سال‌جاری است و برای رشته حفظ و قرائت قرآن تمدید نمی‌‌شود.

مقنی‌نصرآبادی یادآور شد: طلاب در راس کسانی هستند که باید با قرآن مانوس باشند و رسالت، درس و بحث آن‌ها با قرآن و حدیث است بنابراین برای انس و آشنایی بیشتر طلاب و مدارس علمیه حوزویان و روحانیون با فرهنگ قرآن و حدیث این مسابقات در بعد ترویجی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قرآن زمینه‌ای را مهیا می‌کند تا طلاب وارد فضای قرآن و حدیث شوند و از سوی دیگر شناسایی طلاب مستعد و نخبه در زمینه حفظ و قرائت قرآن و آموزش آن‌ها و انسجام برنامه‌های قرآنی حوزه از اهداف دیگر مسابقات است.

مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه‌های علمیه یادآور شد: با برگزاری مسابقات قرآن و حدیث سیرهای مطالعاتی تفسیر و حدیث در بین طلاب گسترش پیدا می‌کند و این امر مقدمه‌ای برای عمل به مفاهیم قرآن است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdca6mn6.49nom15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما