سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب : 19894
مدیرکل تامین اجتماعی قم خبر داد

رشد ۵۳ درصدی بیمه کارگران ساختمانی قم

قم نيوز : قم نيوز:‌مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: بیمه کارگران ساختمانی این استان امسال افزایش ۵۳ درصدی داشته است.
رشد ۵۳ درصدی بیمه کارگران ساختمانی قم
به گزارش قم نيوز به نقل از روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی قم، مجتبی موسوی در حاشیه ملاقات مردمی با تعدادی از متقاضیان بیمه کارگران ساختمانی استان با اعلام این خبر اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۸۲ نفر در استان قم به عنوان کارگر ساختمانی بیمه شده‌اند که با احتساب افراد زیرپوشش، جمعیت بیمه شده اصلی و تبعی کارگر ساختمانی در قم به بیش از ۳۳ هزار نفر می‌رسد.

ویافزود: تعداد کارگران ساختمانی بیمه شده استان در ۹ ماه نخست سال ۹۲ به حدود ۱۰ هزار نفر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۵۳ درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی قم خاطرنشان کرد: در استان قم برای ۲۲ هزار نفر گواهی مهارت فنی صادر شده است و تاکنون بیش از نیمی از متقاضیان بیمه کارگر ساختمانی، زیرپوشش تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به سهمیه سه هزار و۷۰۰ نفری بیمه کارگران ساختمانی قم در سال۹۲ گفت: با تدابیر اتخاذ شده و هماهنگی‌های لازم تمام سهمیه اختصاص یافته استان در سال جاری جذب و دفترچه درمان تامین اجتماعی نیز برای آنان صادر شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس نظر قانونگذار سال ۹۳ نیز بیمه کارگران ساختمانی ادامه پیدا می کند.

موسوی از کارگران ساختمانی بیمه شده خواست تا پیش از پایان اعتبار کارت مهارت فنی خود، نسبت به تمدید اعتبار آن اقدام کنند تا مشکلی در روند تمدید قرارداد آنان پیش نیاید.

وی در خصوص قرارداد با کارگران ساختمانی گفت: کارگران ساختمانی فقط ۷ درصد سهم کارگر را پرداخت می‌کنند که در حال حاضر حدود ۳۰ هزار تومان می‌شود و ۲۰ درصد مابقی توسط دولت تامین و پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcayan6.49noo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما