يکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : 2001
نماینده مردم قم در مجلس خبر داد:

حل مشکل بازنشستگان جهادگر در آینده‌ای نزدیک

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از حل مشکل صندوق بازنشستگی جهاد کشاورزی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
حل مشکل بازنشستگان جهادگر در آینده‌ای نزدیک
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام  علی بنایی با تاکید بر لزوم تسریع در ادغام صندوق بازنشستگی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در صندوق بازنشستگی کشوری گفت: طبق اعلام وزیر جهاد کشاورزی در حال حاضر تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران این صندوق کمتر از ۱۳ هزار نفر و حداکثر تعداد اعضای این صندوق اعم از شاغل و بازنشسته حدود ۳۳ هزار نفر است، که این تعداد در مقایسه با جمعیت چند میلیونی صندوق بازنشستگی کشوری بسیار اندک است.

وی که با ارسال نامه‌ای به مسئولان صندوق بازنشستگی جهاد خواستار رفع مشکلات بازنشستگان این صندوق در دریافت حقوقشان شد، ادامه داد: واگذاری این صندوق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و یا ادغام آن در صندوق بازنشستگی کشوری نوعی تکلیف قانونی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در صورتی که مشکلات صندوق بازنشستگی جهاد کشاورزی برطرف نشود، این صندوق در سال آینده با کسری بودجه قابل توجهی مواجه می‌شود و این روند به صورت وخیم‌تری در سال‌های آینده ادامه خواهد داشت.

بنایی با انتقاد از عدم تخصیص و پرداخت بودجه تصویبی مجلس شورای اسلامی به این صندوق اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در بودجه امسال ۴۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات مالی صندوق بازنشستگی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی اختصاص داده است اما با وجود پیگیری‌های فراوان مسئولان این صندوق، هنوز این بودجه توسط معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور تخصیص نیافته است.

نماینده مردم قم در مجلس تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی به منظور کوچک‌سازی، چابک‌سازی و یکسان‌سازی رویه‌ها و سازمان‌های اجرایی قانون تجمیع یا ادغام صندوق‌های بازنشستگی در یکدیگر را به تصویب رساند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از جهادگران گفت: تلاش‌های بی‌وقفه جهادگران در دوران دفاع مقدس به ویژه سنگرسازان بی‌سنگر از مسائلی است که ترسیم آن در قالب الفاظ نمی‌گنجد و روحیه ایثارگری و اخلاص آنها مانع از طرح مسائل و مشکلات مالی می‌شود، بنابراین حل مشکلات این قشر زحمتکش و ارزشی بسیار ضروری است.

حجت‌الاسلام بنایی اظهار امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک با تخصیص و تامین ۴۰۰ میلیارد ریال بودجه تصویبی مجلس و تعیین جایگاه قانونی صندوق بازنشستگی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکلات این صندوق برطرف شود.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdce.78wbjh87z9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما