شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : 20034
آیت الله اعرافی:

ایده اقتصاد مقاومتی دستاورد مهم تحریم بود

قم نيوز : قم نيوز:‌رئیس جامعة‌المصطفی(ص) عرصه اقتصادی را یکی از بخش‌های آسیب‌پذیر کشور عنوان کرد و گفت: باید اقتصاد کشور را بر پایه اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان و ظرفیت داخلی بسازیم تا در هنگام مشکلات، گرفتار انفعال نشویم.
ایده اقتصاد مقاومتی دستاورد مهم تحریم بود
به گزارش قم نيوز به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: نامگذاری امسال با عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» و ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، نشان دهنده توجه ویژه مقام معظم رهبری به استقلال اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایده و گفتمان جدیدی را در جهان مطرح کرد، خاطر نشان کرد: این گفتمان با وجود اینکه در قلوب ملت‌ها ریشه دارد و از موافقان بسیاری نیز در دنیا برخوردار است، اما جهت‌گیری‌های نظام سلطه و استکبار جهانی، در تقابل جدی با این گفتمان به ویژه در عرصه‌های علمی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی تصریح کرد: باید برنامه‌های بلند مدتی را برای کسب آمادگی در راستای مقابله با تنگناهای تحمیلی تدوین کنیم.

اعرافی عرصه اقتصادی را یکی از بخش‌های آسیب پذیر کشور عنوان کرد و گفت: باید نگاه‌های خود را بر اساس آرمان و اهداف نظام که متکی بر استقلال طلبی و عزت خواهی است تطبیق دهیم.

رئیس جامعة‌المصطفی(ص) افزود: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، باید به ظرفیت‌های طبیعی، انسانی و درونی کشور تکیه کنیم تا کمترین آسیب‌ها به اقتصاد کشور وارد شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر اینکه احساس ضعف و هرگونه عقب نشینی از مواضع اصولی، سبب گام‌های رو به جلوی دشمنان می‌شود تصریح کرد: باید اقتصاد کشور را با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی و برپایه اقتصاد مقاومتی بسازیم تا در هنگام مشکلات، دچار انفعال نشویم.

اعرافی ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در راستای تحقق حماسه اقتصادی ذکر کرد و اظهار کرد: بی شک با تکیه بر استعدادهای درونی قادر خواهیم بود تا مشکلات کشور را رفع کرده و به سمت شکوفایی اقتصادی پیش ببریم.

رئیس جامعة‌المصطفی(ص) همچنین به تحریم‌های ظالمانه دشمنان در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: اگرچه تهدیدها و تحریم‌ها در دوسال گذشته آسیب‌های اقتصادی را به کشور وارد کرد، اما در عین حال به ما یادآوری کرد که در بخش‌هایی از عرصه اقتصادی دچار خلاء هستیم که البته با اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی این مشکلات نیز رفع خواهد شد.

اعرافی از آمادگی جامعة‌المصطفی(ص) در راستای حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی خبر داد و عنوان کرد: در دو سال گذشته با تدابیر لازم، برنامه‌های مختلف این نهاد با کمترین مشکلی برگزار شد و در عین حال هزینه‌ها نیز کاهش یافت و اتخاذ سیاست‌هایی نظیر تکیه بر ظرفیت دانش آموختگان، بومی‌سازی و بهینه‌سازی برنامه‌ها، بخشی از تدابیر اندیشیده شده در این زمینه بود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdci5uar.t1aup2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما