شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 20050
معاون تبلیغ و آموزش های های کاربردی حوزه خبر داد

فعالیت بیش از ۶۰ مدرسه سفیران هدایت در کشور

قم نيوز : قم نيوز: معاون تبلیغ و آموزش های های کاربردی حوزه علمیه ا اشاره به اینکه ۶۱ مدرسه سفیران هدایت در حال فعایت هستندگفت: در این میان فعالیت حوزه‌های علمیه خراسان د این میان بسیار قابل تقدیر است.
فعالیت بیش از ۶۰ مدرسه سفیران هدایت در کشور
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام و المسلمین نبوی، ظهر امروز در چهاردهین اجلاسیه مدیران حوزه‌های علمیه سفیران هدایت، در قم با اشاره به اینکه باید فضا برای ورود دانش آموزان به حوزه‌های علمیه فراهم شود اظهار کرد: برای جذب به مراکز سفیران هدایت نقش مدیران مدارس امام جمعه و مبلغان طرح هجرت بسیار مهم و اثرگذار است.

وی با اشاره به اینکه برای پایه‌گذاری اصول علمی این مدارس فعالیت زیادی انجام شده است افزود: مقایسه نظام‌های آموزشی و تربیتی دانشگاه‌های بزرگ جهان و کشور و حوزه‌های علمیه و آماده سازی برای پاسخگویی به نیاز‌های موجود در جامعه از مهم‌ترین رویکردهای این مجموعه است.

معاون تبلیغ وآموزش‌های های کاربردی حوزه تصریح کرد: شکل‌گیری سفیران هدایت از پیگیری یک طرح مغفول مانده در حوزه آغاز شد که با حمایت آیت‌الله حسینی بوشهری به سرانجام رسید.

نبوی گفت: در واقع در این طرح به دنبال آن بودیم که بتوانیم به نیازهای متعدد جامعه پاسخ دهیم و خروجی مشخصی را نیز برای حوزه تبیین کنیم؛ به گونه‌ای که ضمن آموزش اجتهادی علومی چون فلسفه، کلام، تاریخ‌، تفسیر و غیره بتوانیم از ظرفیت‌های نسل جوان مومن برای پوشش نیاز کشور بهره ببریم.

وی با بیان اینکه ما به دنبال آن بودیم که بدانیم که خروجی علمی تحصیلات حوزوی تا چه اندازه است، خاطر نشان کرد: مردم نیازمند آموزش‌های علمی در حوزه‌های مختلف هستند و از آن جمله می‌توان به اخلاق و احکام اشاره کرد که هرکدام روش‌های خود را دارند و در مدارس سفیران آموزش داده می‌شوند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های های کاربردی حوزه با اشاره به اینکه ۶۱ مدرسه سفیران هدایت در حال فعایت هستند عنوان کرد: در این میان فعالیت حوزه‌های علمیه خراسان د این میان بسیار قابل تقدیر است.

نبوی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات آموزشی که در مدارس سفیران حل شد، بحث دروس تکراری بود که با تجزیه و تحلیل و آسیب‌شناسی، این کتب به شکل کاربردی و قوی تنظیم و ارائه شد اظهار کرد: طلاب، اساتید و مدیران باید نقاط ضعف و قدرت این کتب را رصد کرده و برای رفع مشکلات آن‌ها نکات پیشنهادی خود را ارائه کنند.

وی خاطر نشان کرد: تصویب مدرک سفیران هدایت به عنوان مدرک سطح ۲ حوزه را یکی از کارهای مهم است که همگان بر این موضوع اشتراک نظر دارند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های های کاربردی حوزه گفت: باید برای جذب این جوانان، به نکات مختلفی توجه شود که از آن جمله می‌توان به نشاط، سرزندگی، توان هوشی، داشتن روحیه طلبگی اشاره کرد.

نبوی با تاکید بر اینکه تحول‌های بسیار زیادر در این زمان انجام شده است عنوان کرد: طلاب سفیران در طول ۵سال، آموزش‌های دقیق و تخصصی را فرا می‌گیرند و از جمله تحول‌هایی که در این مدارس ایجاد شد می‌توان به آموزش غیر حضوری، تصویب سطح ۳ سفیران و تصویب گرایش‌های سطح ۳، تصویب نقل و انتقال عادی و سفیران و همچنین راه‌اندازی فقه و اصول سفیران بر پایه شاگردمحوری یکی دیگر از این موارد است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgzz9x.ak9zn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما