دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب : 20130
معاون امور زیربنایی شهرداری قم خبر داد

تکمیل طرح تفصیلی قم پس از 22 سال

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور زیربنایی شهرداری قم از تکمیل طرح تفصیلی شهر قم بعد از 22 سال خبر داد و گفت: هم اکنون این طرح در کمیسیون ماده 5 در حال تصویب است.
تکمیل طرح تفصیلی قم پس از 22 سال
به گزارش قم نیوز، علیرضا خاکی یکشنبه شب در پنجاه و دومین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های سال ۹۲ حوزه معاونت امور زیربنایی شهرداری قم پرداخت و تکمیل طرح تفضیلی شهر قم بعد از ۲۲ سال را از جمله این فعالیت‌ها ذکر کرد و گفت: اگر دچار تغییر و تحول دولت نمی‌شدیم تا پایان سال مراحل تصویب آن طی می‌شد اما در حال حاضر در کمیسیون ماده ۵ در حال تصویب است.

وی مدیریت پروژه‌های عمرانی با توجه به وضعیت اقتصادی در سال ۹۲ را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد و افزود: با وجود افزایش قیمت‌ها هیچ کدام از پروژه‌های ما در سال جاری تعطیل نشد و مطابق برنامه زمان‌بندی خود به پیش رفت.

معاون امور زیربنایی شهرداری قم تاکید کرد: اهتمام به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و حتی المقدور عدم شروع پروژه‌های جدید در راس آن محور پیامبر اعظم(ص)، پل‌های جمهوری و پروژه‌های کلان شهری در سال ۹۲ در دستور کار این حوزه بوده است.

وی توسعه حمل و نقل عمومی از طریق افزایش ناوگان عمومی و افزایش کیفیت در حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی، توسعه حمل و نقل پاک و انسان محور با ایجاد خانه‌های دوچرخه و اختصاص باغ راه بهار، ایجاد بسترهای پیاده محور و تاکید بر روی حرکت‌های پیاده در شهر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال جاری ذکر کرد.

وی استفاده بهینه از معابر موجود از طریق نهضت بازگشایی و اصلاحات هندسی را از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته برشمرد و گفت: معابر زیادی در شهر قرار داشت که بخش‌های عمده‌ای از آن تملک شده بود اما دچار فراموشی و غفلت شده بود که توانستیم با اقدامات ضربتی و سریع معابر جدیدی برای شهر ایجاد کنیم.

وی هوشمندسازی ترافیک شهری از طریق راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک و تقاطع هوشمند را از دیگر اقدامات حوزه معاونت امور زیربنایی شهرداری در سال جاری عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر از طریق مرکز کنترل ترافیک هوشمند امکان برنامه ریزی آنلاین را داریم و می‌توانیم آمار و اطلاعاتی متقنی داشته باشیم که بر اساس آن برای سال‌های آینده برنامه ریزی کنیم.

وی کیفی سازی محیط‌های جذب مسافر مانند ترمینال‌ها، پارک‌سوارها و ایستگاه‌های اتوبوس، بهسازی حریم‌های ریل راه‌آهن به خصوص محدوده ریل متروک و زیباسازی محیط‌های اطراف آن، زیباسازی محیط‌های مرده شهری به منظور افزایش رضایتمندی مردم و افزایش کیفیت سیما و منظر شهری را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال ۹۲ برشمرد.

وی همچنین از تصویب ضوابط سیما و منظر شهری در کارگروه سیما و منظر شهری استان خبر داد و اظهار داشت: این مصوبه از اوایل سال آینده لازم الاجرا است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ ضابطه‌ای برای مواجهه با مردم در خصوص سیما و منظر شهری نداشتیم، ابراز داشت: این ضوابط کمک می‌کند ما در کنترل نقشه و صدور پایان کار طبق قانون عمل کنیم.

وی تغییر رویکرد در مطالعات شهری از پروژه به سمت پروژه‌های طراحی شهری و توسعه فضاهای سبز را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه معاونت امور زیربنایی شهرداری ذکر کرد و یادآور شد: رفع موانع شهری مثل پل امام رضا و مابقی پل‌هایی که گردنه ایجاد کردند از دیگر اقدامات در دست اجرا است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: احداث و بهره برداری از منابع عمرانی موجود در قالب معادن و کارخانجات مختلف مثل کارخانه آسفالت، معدن شن و ماسه، بازنگری و بسترسازی برای کاهش زمان صدور پروانه و افزایش رضایتمندی مردم در راستای صدور پروانه، افزایش کارآیی و کاربردی کردن طرح‌های تهیه شده توسط شهرداری، افزایش نظارت بر پروژه‌ها، برنامه‌ریزی برای تملک و احداث طرح‌های ترافیکی، تکمیل اطلاعات و بستر مطالعات شهری، ممیزی املاک و تکمیل اتوماسیون شهری از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت امور زیربنایی شهرداری قم در سال ۹۲ به شمار می‌رود که سال آینده نتایج آن به ثمر خواهد رسید.

انتهای پیام126
https://qomnews.ir/vdcfxyd0.w6dxmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما