يکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : 2017
با شروع ماه محرم صورت می گيرد؛

توزيع نذورات بين هيئاتهای عزاداری استان قم

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از توزيع كالاهای مورد نياز هيئت های مذهبی برای نذورات ماه های محرم و صفر خبر داد.
توزيع نذورات بين هيئاتهای عزاداری استان قم
به گزارش قم نیوز، يونس عالی پور در حاشيه جلسه تنظيم بازار گفت: هر سال با فرا رسيدن ماه های محرم و صفر بسياری از عاشقان امام حسين (ع) اقدام به ادای نذورات و پذيرايی از عزاداران حسينی مي كنند، كه در اين راستا نيز همه ساله مقداری از كالاهای مورد نياز اين افراد توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و از محل كالاهای تنظيم بازار تامين می گردد.

وی افزود: امسال نيز همانند سال های گذشته در اين زمينه اقداماتی انجام شده و سهميه ای برای استان قم در نظر گرفته شده است كه هيئاتها تا ۱۵ ماه محرم فرصت دارند تا برای دريافت سهميه خود اقدام نمايند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال برای هيئات های مذهبی و تكايا ۲۵۰ تن برنج ايرانی، ۲۴۰ تن روغن در اوزان ١۶ و ۴٫۵ كيلويی و ۲۲۰ تن شكر به عنوان سهميه استان تهيه شده است.

عالی پور ادامه داد: سهميه برنج سال جاری از نوع برنج اروگوئه و با قيمت ۸ هزار ريال و قيمت روغن از قرار هر كيلوگرم ١١ هزار ريال و شكر هركيلوگرم ۶ هزار و ۶۰۰ ريال است.

وی اظهار داشت: علاوه بر كالاهای اساسی كه از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان تخصيص داده شده، امسال از طريق ذخاير استراتژيك موجود در قم برای هيئاتهای مذهبی مرغ منجمد نيز در نظر گرفته شده كه با قيمت ۲۳۰۰۰ ريال به متقاضيان عرضه خواهد شد و محدوديتی برای عرضه آن وجود نداشته و به ميزان مكفی موجود است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مكفی نبودن سهميه تخصيصی به استان خاطرنشان كرد: سهميه مذكور با توجه به كثرت نذورات در استان قم و تقاضای بسيار زياد فقط در اختيار مساجد، تكايا، حسينيه ها و هيئات  مذهبی كه در سازمان تبليغات به ثبت رسيده اند و دارای معرفی نامه هستند، قرار می گيرد.

عالی پور در پايان خاطرنشان كرد: متاسفانه سهميه برنج امسال در مقايسه با سال گذشته به ميزان ۶۰ درصد كاهش يافته است و با توجه به اينكه حتی مقدار سهميه۶۰۰ تنی سال گذشته نيز جوابگوی تقاضای هيئتهای مذهبی نبود، رايزنی برای دريافت سهميه مناسب در دستور كار قرار دارد كه در صورت تحقق اين امر می توانيم مقدار بيشتری از كالاهای مورد نياز اين هيئاتها را تامين كنيم.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.8b5urhbgziupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما