يکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : 2020
در ایام محرم صورت می‌گیرد؛

پخش برنامه نمایشی تیغ و عشق از رادیو معارف

قم نيوز : قم نیوز: مدیر رادیو معارف از پخش برنامه نمایشی تیغ و عشق در رادیو معارف در زمینه مباحث مختلف مربوط به قیام حسینی در ایام محرم خبر داد.
پخش برنامه نمایشی تیغ و عشق از رادیو معارف
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمد لطفی‌نیاسر پیش از ظهر امروز با اشاره به برنامه‌های خاص رادیو معارف در ایام محرم اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌های خاصی برای ایام محرم امسال پیش‌بینی شده تا بیشتر به جنبه معرفتی و حسی این ایام پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش کارشناسی سعی شده تنوع و تکثر فراوانی در تولید برنامه‌ها صورت گیرد و از کارشناسان متخصص در سطح حوزه و دانشگاه استفاده کنیم.

دبیر شورای معارف صدا با اشاره به محتوای برنامه‌های رادیو معارف گفت: سعی شده در بعد محتوایی برنامه‌های رادیو معارف به زوایای معرفتی تاریخ اسلام و واقعه عاشورا پرداخته شود.

وی خاطرنشان کرد: ساختارهای کارشناسی، مستند و به طور ویژه نمایشی در برنامه‌های سال جاری رادیو معارف در دستور کار قرار گرفته شده است.

لطفی‌نیاسر پخش قطعات مجالس مذهبی را یکی از دغدغه‌های مذهبی در رادیو معارف ذکر کرد و افزود: تاکنون ۱۵ جلسه در رادیو معارف برگزار و محتوا، سبک و سند قطعات در این جلسات بررسی شده و تاکنون ۲۸۰ قطعه را بررسی و ارزیابی کردند که از این تعداد ۱۷۰ قطعه تایید شده است.

وی تصریح کرد: ۱۲ ویژه برنامه رادیویی برای محرم امسال طراحی شده و برنامه‌های روزانه این رادیو در این ایام گرایش محرم و عاشورایی به خود می‌گیرد.

مدیر رادیو معارف ادامه داد: بر کرانه فرات با حضور آیت‌الله جوادی آملی و خط سرخ از جمله ویژه برنامه‌های شاخص ایام محرم هستند.

وی با اشاره به نامگذاری دهه اول مرحم با عنوان امر به معروف و نهی از منکر گفت: برنامه معروف برای این ایام تولید شده که مباحث مختلف در زمینه این فریضه را ارائه می‌دهد.

لطفی‌نیاسر عنوان کرد: برنامه باغ تماشا با عنوان حدیث تیغ و عشق مباحث مختلف مربوط به قیام حسینی را به صورت نمایشی برای شنوندگان ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به برنامه‌های کانال ندای اسلام بخش انگلیسی رادیو معارف بیان کرد: این شبکه پنج ویژه برنامه را طراحی کرده است.

دبیر شورای معارف صدا ادامه داد: ویژه برنامه محرم یکی از برنامه‌های تولیدی این کانال بوده و حجت‌الاسلام تقی رضوی کارشناسی این برنامه را بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: ارائه علل و فلسفه قیام عاشورا در برنامه‌های این شبکه بسیار مهم بوده و حجت‌الاسلام سوداگر در زمینه این قیام به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

لطفی‌نیاسر عنوان کرد: احادیث سیدالشهدا که در مسیر کربلا بوده در برنامه حدیث روز از کانال ندای اسلام مطرح می‌شود تا معرفتی در بین انگلیسی‌زبانان ایجاد شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی بوی سیب از سال ۸۷ عنوان کرد: قرارگاه محتوایی با محوریت اباعبدالله بزرگ‌ترین هدف فعالیت رادیو معارف در فضای مجازی است تا در این فضا فعالیت در دست پیروان امام حسین(ع) قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.0d0iw6dxxgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما