چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب : 20270
با حضور دانشجویان و اساتید

همایش شعرخوانی در دانشگاه قم برگزار شد

قم نيوز : قم نيوز: همایش شعر خوانی و نقد شعر با عنوان تپش واژه ها، با همکاری امور فرهنگی دانشگاه قم در تالار اندیشه دانشگاه قم برگزار شد.
همایش شعرخوانی در دانشگاه قم برگزار شد
به گزارش قم نيوز، همایش شعر خوانی و نقد شعر تپش واژه ها، با هدف سنجیدن سطح شعر های دانشجوهای جوان برگزار شد، پذیرای جمع زیادی از شاعران و نقد کنندگان شعر از شهر قم و همچنین مردم مشتاق و علاقه مند به شعر بود.

این همایش ابتدا با شعر خوانی شاعران جوان در سطح دانشگاه و همچنین شاعرانی که از دیگر نقاط شهر به محل همایش آمده بودند، آغاز شد.

فاطمه طوسی، مدیر سابق انجمن ادبی قم که به عنوان نقد کننده اشعار شاعران حاضر در همایش، اداره مراسم را بر عهده داشتند، با عنوان کردن توضیحاتی درباره انجمن های ادبی و شاعران امروزی، اظهار کرد: انجمن های ادبی دانشگاه ها نقش بسیار موثری در تشویق جوانان برای نویسندگی و شعر سرودن دارند.

وی افزود: در ابتدای برگزاری انجمن ادبی دانشگاه قم و کلاس های نقد شعر، افراد کمی به این انجمن مراجعه کردند. اما امروز در همایش می بینیم که افراد بیشتری به همکاری در این انجمن آمدند و امروز من اثرات و بازتاب شرکت در کلاس های نقد شعر و همفکری هایی را که در این کلاس ها بین شاعران جوان وجود دارد، در اشعار آن ها می بینم.

وی در نقد شعر های خوانده شده، نکات ضعف و قوت شعر های خوانده شده را بیان کردند و به توضیح ابعاد مختلف شعر مطلوب پرداختند.

مدیر اسبق انجمن ادبی قم گفت: بنده به تمامی جوانانی که جسارت کرده و قلم خود را برای شعر سرودن روی کاغذ می‌آورند، تبریک می گویم و برای همه آرزوی موفقیت کرده و از شما خواستارم که تمامی نیروی خود را در این کار به اجرا درآورید. چراکه شعر نبض جامعه و رسالت مند است.

این شاعر افزود: هر راهی پستی و بلندی هایی دارد و راه شاعر شدن نیز اینگونه است. باید پستی ها و شکست های این راه را چشید و تحمل کرد تا شیرینی روزی که به عنوان یک شاعر موفق از شما تقدیر می‌شود، به عنوان نتیجه کار در ذهنتان بماند.

وی در توصیه ای به تمامی شاعران جوان عنوان کرد: از تمامی جوانان شاعر خواهش مندم که از محوریت قرار دادن ناامیدی و غم در اشعار خود کمی فاصله گرفته و به بیان زیبایی های زندگی نیز بپردازند. درست است که گفته شده غم دلیل اصلی شعر سرودن نیست ولی حیف است که شاعران جوان ما در این سن و با روحیات جوانی خود، از بیان زیبایی های زندگی‌شان نیز بپرهیزند.

مدیر اسبق انجمن ادبی قم در توضیح شعر طنزی که در همایش خوانده شد، اظهار کرد: به طور مثال شاعران ما می‌توانند به سمت سرودن شعر طنز بروند. طنزی که در پس خنده های شادی آور، مسائل و مشکلات جامعه را عنوان می‌کنند.

در این همایش همچنین مسابقه ای با عنوان مشاعره از دانشجویان توانا در مشاعره ی دانشگاه قم، به عمل آمد و به نفر برگزیده جایزه ای به عنوان یادبود از طرف امور فرهنگی دانشگاه تعلق گرفت.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcawunu.49nw015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما