سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : 20932

استعدادهای خوبی در مسابقات شطرنج باشگاه‌های قم حضور داشتند

قم نيوز : قم نيوز:‌رئیس هیئت شطرنج استان قم گفت: استعدادهای خوبی در مسابقات شطرنج باشگاه‌های قم حضور داشتند.
استعدادهای خوبی در مسابقات شطرنج باشگاه‌های قم حضور داشتند
به گزارش قم نيوز، حسین رحمتی نشاط اظهار داشت: دیدارهای مرحله پایانی مسابقات شطرنج باشگاه‌ها و دسته‌جات آزاد استان قم با حضور علاقه‌مندان به شطرنج در اوج حساسیت برگزار شد و شاهد تقابل نزدیکی بین مدعیان قهرمانی بودیم.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط همکاران من در هیئت شطرنج استان قم این بازی‌ها همراه با مراسم پایانی در حضور مدیرکل ورزش و جوانان و سایر عوامل برگزاری مسابقات در خانه شطرنج مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم برگزار شد.

رئیس هیئت شطرنج استان قم با اشاره به برنامه بازی‌های مرحله پایانی شطرنج باشگاه‌ها و دسته‌جات آزاد قم بیان داشت: در این فصل از رقابت‌ها تقریبا تمام شطرنج‌بازان قم در رده‌های سنی مختلف به مصاف یکدیگر رفتند و بازی‌ها به صورت رفت و برگشت به انجام رسید.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در هیئت، ما این رقابت‌ها را با برگزاری مراسم افتتاحیه در بهمن ماه به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران با عنوان مسابقات شطرنج باشگاه‌ها و دسته‌جات آزاد استان قم آغاز کردیم و در آستانه سال جدید به پایان رساندیم.

رحمتی نشاط بیان داشت: در هفته آخر و مراسم پایانی در سالن شطرنج مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم که خانه شطرنج محسوب می‌شود، عباس جهان‌بینی مدیرکل ورزش و جوانان و همکاران پرتلاش هیئت شطرنج استان قم، پیشکسوتان و ورزشکاران این رشته حضور داشتند.

وی با اشاره به تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در این بازی‌ها اضافه کرد: رقابت‌های شطرنج باشگاه‌های استان قم با حضور هفت تیم آغاز شد و در مجموع با توجه به عضویت ۶ شطرنج باز در ترکیب هر یک از تیم‌های شرکت کننده، شاهد حضور ۴۲ شطرنج باز در این رقابت‌ها بودیم.

رئیس هیئت شطرنج استان قم در ادامه تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف هیئت شطرنج از برگزاری این رقابت‌ها، حضور تمام نیروهای توانمند شطرنج قم در رده‌های سنی مختلف در مسابقات و شناسایی استعدادها و بازیکنان مستعد از بین آنها بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در پنج سال اخیر شاهد حضور تیم شطرنج تربیت قم در مسابقات لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور جام اندیشمندان بوده‌ایم ولی یکی از مهمترین مشکلات ما در راه تیم داری در لیگ برتر به مباحث مالی باز می‌گردد که امیدوارم از این نظر مورد حمایت اداره کل ورزش و جوانان قم قرار بگیریم تا در دوره‌های آتی نیز در این مسابقات و همچنین رقابت‌های قهرمانی کشور هم حضور یابیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcf01d0.w6dxmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما