پنجشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : 20994

در سال جدید برای هموطنان‌مان چه دعا کنیم؟

قم نيوز : قم نیوز: دعای معمول ایرانیان در هنگام آغاز سال نو، دعای تحویل سال است؛ در این دعا از خداوند می‌خواهیم که با دگرگونی طبیعت احوال ما را نیز دگرگون کند و همچون تغییر شب و روز، روزها و شب‌های ما را به بهترین حالت تغییر دهد و احوال ما را به بهترین احوال قرار دهد
در سال جدید برای هموطنان‌مان چه دعا کنیم؟
به گزارش قم نیوز، عید نوروز یا همان تحول طبیعت و حلول بهار و پایان زمستان در واقع عید همه بشریت و تمامی انسان‌هاست که پیام آن دارای شمول و گستره‌ای به وسعت هستی است؛ چراکه تحول در مسیر زندگی و رهایی از زمستان و تاریکی برای رسیدن به سعادت و روشنایی هم وظیفه یک انسان است و هم خواسته او.

عید نوروز، از جمله اعیادی است که قدمتی دیرین و گستره‌ای وسیع دارد. ملت‌های گوناگون از جمله ایرانیان، از عهد باستان تا به حال این مراسم را با آداب و رسومی خاص برگزار می‌کنند.

این عید برای ما ایرانیان آداب و رسومی دارد و یکی از کارهای ایرانیان برای استقبال از سال جدید چیدن «سفره هفت‌سین» است که به طور معمول ساعاتی پیش از تحویل سال نو گسترده می‌شود و تمام مردم گرد آن جمع می‌شوند تا برای سال آینده خود از خدای متعال بهترین‌ها را بخواهند.

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی- با بیان این‌که «بهترین دعا برای تحویل سال همان دعای متداول است»، گفت: این عید یک سنت دینی و ملی است و اگر می‌خواهیم در سال آینده تحول اقتصادی و عزت سیاسی خود را حفظ کنیم ابتدا باید طبق دعای معروف تحول و معرفت را از درون خود آغاز کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی اکبر حسینی ادامه داد: ما اگر تحول و دگرگونی را می‌خواهیم می‌توانیم با قرائت این دعا و عمل به آن به تحولات اساسی برسیم.

همچنین رئیس مرکز تربیت مربی کودکان و نوجوانان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اظهار کرد: سه دعا بهترین دعا برای مردم ایران است که اولین دعا ظهور منجی عالم بشریت است و پس از آن دعای معروف تحویل سال را قرائت کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن راستگو، ادامه داد: با قرائت آن دعا می‌توان تحول و دگرگونی را در زندگی خود ایجاد کنیم و سومین دعا که خواسته تمام مردم است تقاضای عافیت و عاقبت به خیری تمامی انسان‌هاست.

رئیس مرکز مشاوره حرم حضرت معصومه(س) نیز معتقد است: بهترین دعا در سال جدید و تمامی ایام دعا برای فرج امام زمان(عج) است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین حق‌جو افزود: پس از آن مردم برای سلامتی تمام مومنین و مومنات و شیعیان دنیا دعا کنند و سلامتی رهبر و سرافرازی اسلام، ‌نابودی کفر و نفاق را در این سفره بابرکت از خداوند بخواهیم.

چه بهتر که برای سال جدید بیش از همیشه برای ظهور امام زمان(عج) دعا کنیم به امید این‌که این دعا، امسال به اجابت برسد و پس از آن برای سلامتی و عاقبت به خیری شیعیان دعا کنیم و دعای معروف لحظه تحویل سال را تا جایی که می‌توانیم قرائت کنیم؛ چراکه اگر این دعا به اجابت برسد، تحول و دگرگونی‌ای در ما به وجود می‌آید و می‌تواند نتیجه‌های مثبت زیادی را برای ما به همراه داشته باشد.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdon0x.yt0zn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما