دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب : 21223

کاهش ۱۳ درصدی تصادفات در دور نخست سفرهای نوروزی

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور گفت: دور نخست سفرهای نوروزی امسال با کاهش ۱۳ درصدی تصادفات مواجه شد و در دور دوم این میزان افزایش پیدا کرد و به رقم کلی کاهش نسبت به سال قبل، به ۹ درصد رسیده است.
کاهش ۱۳ درصدی تصادفات در دور نخست سفرهای نوروزی
به گزارش قم نیوز، اسکندر مومنی که صبح امروز در عوارضی اتوبان قم ـ تهران حاضر شده بود، با اشاره به آغاز دور دوم سفرهای نوروزی و بازگشت مردم به محل زندگی خود، اظهار کرد: امنیت سفر از جمله دغدغه های جدی همه مسئولین و دستگاه‌هاست.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور افزود: آمار تلفات جاده ای در سال های اخیر کاهش خوبی داشته است و از ۲۸ هزار کشته در سال به ۱۸ هزار کشته رسیده ایم و از این میزان نیز باید پایین تر بیاید که در این زمینه همکاری همه دستگاه ها خوب است و امسال مردم نیز همکاری خوبی داشته اند.

وی تصریح کرد: نوروز امسال شاهد ۳ مقطع بارندگی هستیم که دو مقطع آن تاکنون اتفاق افتاده است و در برخی مناطق، شرایط زمستانه همچنان ادامه دارد و یک مقطع دیگر نیز در راه است که اواخر این هفته اتفاق می افتد.

اسکندری خاطرنشان کرد: در دور دوم سفرها، تصادفات معمولا اندکی افزایش می یابد و این مسئله به علت خستگی افراد و تلاش برای زودتر رسیدن است و پرسنل راهنمایی رانندگی باید تا روز ۱۷ فروردین در صحنه باشند و مردم را راهنمایی کنند.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور افزود: سال گذشته، حجم سفرها خیلی زیاد بود و امسال نیز حجم سال گذشته، ۶ درصد افزایش داشته است و برف و باران، در کم شدن سفرها، سهمی نداشته است و امیدواریم با حضور گسترده و همکاری و همراهی کامل دستگاه‌ها، تصادفات کمتر شود.

وی با اشاره به این که استان قم از جمله استان های شلوغ از نظر تردد وسائل نقلیه است، اظهار کرد: استان قم هم مقصد سفر است و هم محل عبور و راه مواصلاتی استان های جنوب و جنوب غرب و شمال غرب و به همین دلیل، محورهای مواصلاتی قم یکی از شلوغ ترین محورهای مواصلاتی کشور است و از این رو آمادگی کامل در داخل شهر و بیرون شهر قم باید حفظ شود.

اسکندری خاطرنشان کرد: سرعت کمتر و افزایش فاصله طولی، سبب کاهش تصادفات می شود و در شرایط بارانی و لغزندگی جاده، بیشترین نوع برخورد، برخورد با خودروی مقابل است و از این رو به هموطنان توصیه می کنم تا جایی که امکان دارد از از مناطق کوهستانی عبور نکنند و شرایط آب و هوایی را رصد کنند زیرا به طور لحظه ای تغییر می کند.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور افزود: امسال استان های خراسان جنوبی، لرستان و خوزستان شاهد بیشرین افزایش تصادف و تلفات در کشور بوده اند و هموطنان در هنگام سفر به این استان ها دقت بیشتری صورت دهند.

وی با اشاره به امکان ریزش بهمن و سقوط سنگ در مناطق کوهستانی تصریح کرد: هموطنان تا جایی که امکان دارد از جاده های کوهستانی گذر نکنند و در جاده های لغزنده دقت کنند و از سوی دیگر لوازم ایمنی از جمله زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.

اسکندری خاطرنشان کرد: بالاترین سرعت توقیف شده امسال ۲۰۵ کیلومتر بوده است که وسیله نقلیه متخلف توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی کشور افزود: دور نخست سفرهای نوروزی امسال با کاهش ۱۳ درصدی تصادفات مواجه شد و در دور دوم این میزان افزایش پیدا کرد و به رقم کلی کاهش نسبت به سال قبل، به ۹ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: جاده قم گرمسار به دلایل ایمنی همچنان مسدود است و با هماهنگی وزارت راه، با احداث تاسیسات و ایجاد شرایط ایمن، بازگشایی می شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjt8e8.uqev8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما