سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 21503

کاراته‌کای قمی صاحب نشان نقره کاراته بین‌المللی ترکیه شد

قم نيوز : قم نيوز:ملی پوش پرافتخار کاراته استان قم همراه با تیم کومیته کشورمان موفق به کسب نشان نقره رقابت‌های بین‌المللی کاراته ترکیه شد.
کاراته‌کای قمی صاحب نشان نقره کاراته بین‌المللی ترکیه شد
به گزارش قم نيوز، رقابت‌های بین‌المللی کاراته در کشور ترکیه با عنوان جام بوسفر و با حضور چهره‌های شاخص کاراته جهان از کشورهای مختلف دنیا به مدت دو روز در شهر استانبول به انجام رسید و با نایب قهرمانی تیم کشورمان در کومیته تیمی به پایان رسید.

در ترکیب تیم ملی کاراته کشورمان در این دوره از مسابقات امیر مهدی زاده تنها نماینده کاراته قم بود که در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم کومیته انفرادی و همچنین در قسمت کومیته تیمی برای تیم ملی کشورمان به میدان رفت و در نهایت به مدال نقره کومیته تیمی دست یافت.

مهدی زاده در رقابت‌های بخش کومیته انفرادی مسابقات بین المللی کاراته جام بوسفر در ترکیه با بدشانسی مواجه شد و به عنوان مدافع عنوان قهرمانی دومین مرحله لیگ جهانی کاراته در سال ۲۰۱۴ نتوانست از عنوان ارزشمند خود در این رقابت‌ها دفاع کند.

مهدی‌زاده که با آمادگی بسیار بالایی به ویژه بعد از به دست آوردن مدال طلای مسابقات لیگ جهانی کاراته در کشور هلند و همچنین حضور موفق در تمرینات تیم ملی کاراته کشورمان، به رقابت‌های بین المللی جام بوسفر در ترکیه رفت اما در راه کسب مدال از این پیکارها موفق نبود.

دارنده نشان طلای دومین مرحله لیگ جهانی کاراته ملقب به کاراته وان در سال ۲۰۱۴ بعد از ماه‌ها تمرین در کنار سایر ملی پوشان زیر نظر کادر فنی تیم ملی کاراته رده سنی بزرگسالان کشورمان، با آمادگی کامل در این دوره از مسابقات به میدان رفت اما نتوانست به جمع کاراته‌کاهای برتر این جام صعود کند.

این کاراته کای ارزنده قمی در دور نخست مسابقات کومیته انفرادی بر اساس قرعه کشی انجام شده با حریفی از کشور میزبان یعنی ترکیه رو به رو شد و کار را بسیار خوب آغاز کرد تا بتواند با غلبه بر رقیب سرسخت خود در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم بیست و هفتمین دوره کاراته بین المللی جام بوسفر ترکیه به مدال نائل شود.

مهدی‌زاده در حالی گام به تاتامی مبارزه با حریف ترکیه‌ای گذاشت که در برابر کاراته کای میزبان نیز با توجه به حمایت تماشاگران و داوران بازی با امید به کسب پیروزی مقابل مهدی‌زاده رقابت می‌کرد و در نهایت دو کاراته کا به تساوی سه بر سه دست یافتند اما با رای داوران این مسابقه به نفع کاراته کای ترک تبار به پایان رسید و بدین ترتیب مهدی‌زاده در میان ناباوری با شکست در این دیدار نزدیک و نفس گیر از گردونه رقابت‌ها کنار رفت و به مدال کومیته انفرادی این دوره از مسابقات دست نیافت اما یک روز بعد این ناکامی را با کسب مدال نقره بخش کومیته تیمی جبران کرد.

امیر مهدی‌زاده در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم در حالی به کار خود پایان داد که در بخش کومیته تیمی همراه با دیگر ملی پوشان کشورمان به دیدار نهایی بیست و هفتمین دوره مسابقات بین المللی جام بوسفر ترکیه رسید اما با شکست برابر تیم ملی آذربایجان به مدال نقره قناعت کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaemnu.49n6w15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما