کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح ردیابی تخم‌مرغ در قم اجرا شد

خبرگزاری فارس , 3 ارديبهشت 1393 ساعت 11:59

قم نیوز: مدیرکل دامپزشکی استان قم از اجرای طرح ردیابی تخم‌مرغ برای نخستین بار در استان قم خبر داد و گفت: این طرح با آغاز هفته سلامت در قم عملیاتی شد.


مهدی رفیعی از اجرای طرح ردیابی تخم‌مرغ برای نخستین بار در استان قم خبر داد و اظهار کرد: این طرح همزمان با آغاز هفته سلامت در قم اجرایی شد.

وی با اشاره به اجرای این طرح توسط دامپزشکی استان قم گفت: مرحله مقدماتی این طرح مردادماه سال ۹۲ در استان قم به مدت یک هفته انجام شد، بعد از آن دامپزشکی این طرح را کامل کرده، نواقص آن را برطرف و در اسفندماه ۹۲ مورد آزمایش قرار داد تا برای سال ۹۳ این طرح عملیاتی شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قم ادامه داد: قبلاً تاریخ تولید و انقضا بر روی تخم‌مرغ‌ها درج می‌شد اما در طرح ردیابی تخم‌مرغ علاوه بر این موارد نام مرغدار و برچسب ۱۱ رقمی کارخانه تولیدکننده تخم‌مرغ درج خواهد شد.

وی افزود: همشهریان قمی با ارسال پیامک کد ۱۱ رقمی به شماره ۳۰۰۰۸۹۰۳ می‌توانند از مشخصات تخم‌مرغ خریداری شده مطلع شوند و در صورت تخلف به سازمان دامپزشکی و مراجع مسئول اطلاع دهند.

رفیعی خاطرنشان کرد: با استفاده از این طرح جلوی تخلفات قرنطینه‌ای و واحدهای غیرمجازی که به تولید تخم‌مرغ مشغول هستند، گرفته خواهد شد.

وی گفت: توزیع تخم‌مرغ کثیف و شکسته در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها ممنوع است و همشهریان در صورت مشاهده چنین مواردی می‌توانند با شماره‌گیری ۱۵۱۲ تخلفات را به سازمان دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام/126


کد مطلب: 22295

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/22295/طرح-ردیابی-تخم-مرغ-قم-اجرا

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir