چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۹
کد مطلب : 22295

طرح ردیابی تخم‌مرغ در قم اجرا شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل دامپزشکی استان قم از اجرای طرح ردیابی تخم‌مرغ برای نخستین بار در استان قم خبر داد و گفت: این طرح با آغاز هفته سلامت در قم عملیاتی شد.
طرح ردیابی تخم‌مرغ در قم اجرا شد
مهدی رفیعی از اجرای طرح ردیابی تخم‌مرغ برای نخستین بار در استان قم خبر داد و اظهار کرد: این طرح همزمان با آغاز هفته سلامت در قم اجرایی شد.

وی با اشاره به اجرای این طرح توسط دامپزشکی استان قم گفت: مرحله مقدماتی این طرح مردادماه سال ۹۲ در استان قم به مدت یک هفته انجام شد، بعد از آن دامپزشکی این طرح را کامل کرده، نواقص آن را برطرف و در اسفندماه ۹۲ مورد آزمایش قرار داد تا برای سال ۹۳ این طرح عملیاتی شود.

مدیرکل دامپزشکی استان قم ادامه داد: قبلاً تاریخ تولید و انقضا بر روی تخم‌مرغ‌ها درج می‌شد اما در طرح ردیابی تخم‌مرغ علاوه بر این موارد نام مرغدار و برچسب ۱۱ رقمی کارخانه تولیدکننده تخم‌مرغ درج خواهد شد.

وی افزود: همشهریان قمی با ارسال پیامک کد ۱۱ رقمی به شماره ۳۰۰۰۸۹۰۳ می‌توانند از مشخصات تخم‌مرغ خریداری شده مطلع شوند و در صورت تخلف به سازمان دامپزشکی و مراجع مسئول اطلاع دهند.

رفیعی خاطرنشان کرد: با استفاده از این طرح جلوی تخلفات قرنطینه‌ای و واحدهای غیرمجازی که به تولید تخم‌مرغ مشغول هستند، گرفته خواهد شد.

وی گفت: توزیع تخم‌مرغ کثیف و شکسته در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها ممنوع است و همشهریان در صورت مشاهده چنین مواردی می‌توانند با شماره‌گیری ۱۵۱۲ تخلفات را به سازمان دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcji8e8.uqe8hzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما