شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : 2231
مسئول مرکز آموزشهای تخصصی تبلیغ حوزه علمیه قم خبر داد:

راه‌اندازی حوزه علمیه سفیران هدایت برای خواهران

قم نيوز : قم نیوز: مسئول مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ حوزه علمیه قم اظهار داشت: از شهرهای مختلف درخواست راه‌اندازی حوزه‌های علمیه سفیران هدایت برای خواهران را داریم.
راه‌اندازی حوزه علمیه سفیران هدایت برای خواهران
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی بیان داشت: این مرکز آمادگی دارد با همکاری مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، حوزه‌های علمیه سفیران هدایت را در سراسر کشور راه‌اندازی کند.

وی گفت: فرصت‌های تبلیغی زیادی برای بانوان وجود دارد که نیازمند تربیت مبلغان تخصصی از بین خواهران علاقمند است.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مدارس دخترانه آموزش و پرورش و مجالس اختصاصی خواهران برخی از فرصت‌های تبلیغی هستند که نیازمند حضور بانوان مبلغه هستند.

وی با تاکید بر تاثیر حضور مبلغه‌ها در مدارس آموزش و پرورش بیان داشت: آموزش مسایل شرعی و اخلاقی و ترغیب به حضور در مساجد برای ماندگار شدن تبلیغات دینی از جمله برنامه‌هایی است که مبلغان خواهر می‌توانند در مدارس به آن بپردازند.

نبوی اظهار داشت: مجالس اختصاصی بانوان فرصت بسیار خوبی است تا خواهران مبلغه با حضور در آنها از این ظرفیت برای جذب بانوان به مساجد استفاده کنند.

مسئول مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ حوزه علمیه قم گفت: خواهران مبلغه باید در مسایل اخلاقی و حجاب سرآمد و الگوی دیگران باشند تا تاثیر کلام آنها مضاعف شود.

وی با تقسیم خواهران مبلغه به حوزوی و غیر حوزوی اظهار داشت: حوزه علمیه باید برای مبلغه‌های خواهر حوزوی و غیر حوزوی برنامه‌های آموزشی داشته باشد و برای ساماندهی آنها اقدام کند.

حجت‌الاسلام نبوی از خواهران مبلغه‌ای که تحصیلات حوزوی و تسلط به احکام شرعی ندارند درخواست کرد از پاسخگویی به مسایل شرعی بانوان در مجالس مذهبی خودداری کنند.

مولف کتاب مدیریت اسلامی تالیف کتاب‌های تخصصی دینی برای بانوان را ضروری دانست و گفت: یکی دیگر از فرصت‌های تبلیغ برای خواهران مبلغه، تبلیغ نگارشی است که به علت تسلط ایشان به مسایل زنان از توانمندی بیشتری در این زمینه برخوردارند.

این استاد حوزه‌های علمیه تاکید کرد: داستان‌نویسی برای کودک و نوجوان یکی از عرصه‌هایی است که مغفول مانده‌است و خواهران مبلغه می‌توانند در این عرصه گام بردارند.

وی اظهار داشت: توانمندسازی خواهران مبلغه به مهارت‌های مختلف تبلیغی در کنار توانمندی علمی ضروری است که راه‌اندازی حوزه‌ علمیه سفیران هدایت برای این امر پیشنهاد شده است و تا کنون در بخش برادران فعال بوده است.

مسئول مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ حوزه علمیه از آمادگی این مرکز برای راه‌اندازی حوزه علمیه سفیران هدایت برای خواهران در کشور خبر داد و اظهار داشت: ما از مراکز مختلفی درخواست راه‌اندازی داریم که پیشنهاد این امر را به مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران ارائه داده‌ایم.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت ساماندهی تبلیغ خواهران مبلغه گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری، شورای سیاستگذاری تبلیغ راه‌اندازی شده است که به نظر می‌رسد برای انسجام بخشی به وضعیت تبلیغ خواهران مبلغه تشکیل چنین شورایی ضروری است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcj.te8fuqe8vsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما