چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب : 22859

۵۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش بین المللی علامه طباطبایی(ره) ارسال شد

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: تاکنون ۵۰۰ مقاله از طریق فراخوان به دبیرخانه رسیده است و مقالات خوبی نیز از طریق قرارداد با محققان برجسته سفارش داده شده است و اعضای هیئت علمی و محققین در حال نوشتن آن‌ها هستند.
۵۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش بین المللی علامه طباطبایی(ره) ارسال شد
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمود رجبی که در جریان دیدار دست اندرکاران همایش بین المللی علامه طباطبایی(ره) با آیت الله مصباح یزدی سخن می‌گفت، اظهار کرد: دو سال پیش در گروه علوم و تفسیر قرآن موسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی(ره) مطرح شد که کارهای انجام شده در مورد تفسیر المیزان و علامه طباطبایی(ره) اندک است و باید بیشتر در این زمینه کار صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: بخش دیگری از فعالیت‌های صورت گرفته در همایش، تهیه محورهای همایش است که محورهای اصلی ۲۰ محور و محورهای فرعی به ۷۰۰ محور می‌رسد که دربرگیرنده تمامی محورهای علوم انسانی رایج است و توسط گروه‌های علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تهیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری همایش به خدمت مراجع عظام تقلید نیز رسیده و می‌رسیم که امروز نخستین دیدار با آیت الله نوری همدانی صورت گرفت و هم اکنون هم در خدمت حضرت عالی هستیم.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به همکاری ۲۸ مرکز داخلی و خارجی با این همایش، تصریح کرد: یک شماره از مجلات علمی و پژوهشی موسسه امام خمینی(ره) به موضوعات این همایش اختصاص یافته است و مراکز علمی همکار نیز که به ۲۸ مرکز داخلی و خارجی می‌رسند، هر یک اندیشه نامه ای را مرتبط با همایش منتشر می‌کنند.

آیت الله رجبی تصریح کرد: تاکنون ۵۰۰ مقاله از طریق فراخوان به دبیرخانه رسیده است و مقالات خوبی نیز از طریق قرارداد با محققین برجسته سفارش داده شده است و اعضای هیئت علمی و محققین گروه‌ها در حال نوشتن آن‌ها هستند.

وی با اشاره به برگزاری ۸ پیش همایش تاکنون، افزود: از این پیش همایش، ۴ فقره برگزار شده است و باقی نیز تا ایام برگزاری همایش، تشکیل می‌شوند و در مراکز همکار و موسسات و شهرهای دیگر به غیر قم برگزار می‌شوند.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: کتاب شناخت المیزان از دیگر دستاوردهای این همایش است و همه کتاب‌ها و مقالات و پایان نامه‌های مرتبط نیز گردآوری شده‌اند و خلاصه ای از آن‌ها در همایش ارائه می‌شود و در ایام برگزاری همایش، نمایشگاه آثار علامه طباطبایی(ره) در حوزه تفسیر به خصوص تفسیر المیزان برگزار می‌شود.

آیت الله رجبی با اشاره به استقبال شخصیت‌های خارجی، خاطرنشان کرد: تعامل خوبی با شخصیت‌های خارجی داشتیم و کسانی که در مورد آثار و افکار علامه به زبان‌های انگلیسی، عربی، فرانسوی، اردو و آلمانی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و از مشورت دکتر لگنهاوزن در مورد دانشمندان انگلیسی زبان استفاده کرده‌ایم.

انتهای پیام /126
https://qomnews.ir/vdcf1cd0.w6d0tagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما