جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : 22993
آیت‌الله مصباح یزدی:

مداحان، شعرهای فاخر مذهبی را برای مدح اهل بیت(ع) انتخاب کنند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مصباح یزدی با انتقاد از اشعاری که در برخی از مجالس عزاداری خوانده می‌شود عنوان کرد: امروز دیده می‌شود نوحه‌هایی که برخی مداحان در مجالس عزاداری می‌خوانند درشان این مجالس نبوده و فاقد محتوا و حتی رعایت ساختار و قالب شعری است.
مداحان، شعرهای فاخر مذهبی را برای مدح اهل بیت(ع) انتخاب کنند
به گزارش قم نیوز به نقل از ستاد خبری دومین سوگواره عاشورایی عکس هیئت، آیت الله محمد تقی مصباح یزدی در دیدار با شرکت کنندگان سوگواره‌های عاشورایی عکس و پوستر هیأت که به همت جامعه ایمانی مشعر در قم برگزار شد، در سخنانی اظهار کرد: خداوند در میان هفت میلیارد انسانی که روی کره زمین زندگی می‌کنند به ما توفیق آشنایی با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را داده، هر چند که ما نیز آنچنان باید و شاید به شناخت عمیقی از جایگاه ائمه معصومین (ع) دست نیافته‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: هنرمندانی که در این نشست شرکت کردند در واقع نخبگان هنری کشور هستند که توفیق خدمتگزاری به خاندان پیامبر اکرم (ص) و به خصوص حضرت سیدالشهداء (ع) را پیدا کردند و با تخصص هنری خود عشق و ارادتشان را بیان می‌کنند.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، عنوان کرد: با وجود اینکه بیش از ۳۵ سال از آغاز انقلابی که امام بار‌ها فرمود ما هر آنچه داریم از محرم و صفر است می‌گذرد، اما کارهای هنری که توسط حزب اللهی‌ها در طول این سال‌ها خلق شده در خور سیدا لشهداء (ع) نبوده است که جا دارد هنرمندهای حزب اللهی در این عرصه با جدیت ورود کنند.

آیت الله مصباح یزدی، گفت: به عنوان نمونه اشعاری که بعد انقلاب اسلامی در منقبت سیدالشهداء (ع) سروده شده بسیار کم بوده و امروز کمتر اشعار فاخر در خصوص اهل بیت (ع) توسط شاعران سروده می‌شود در حالی که در موضوعات مختلف شعرهای فراوانی وجود دارد.

وی با انتقاد از اشعاری که در برخی از مجالس عزاداری خوانده می‌شود عنوان کرد: امروز دیده می‌شود نوحه‌هایی که برخی مداحان در مجالس عزاداری می‌خوانند درشان این مجالس نبوده و فاقد محتوا و حتی رعایت ساختار و قالب شعری است.

استاد حوزه علمیه قم، تصریح کرد: در عرصه‌های دیگری هنری نیز همانند فیلم و پوس‌تر کارهای فاخر چندانی با مضمون اهل بیت (ع) صورت نگرفته که مسئولیت هنرمندان حزب اللهی در این زمینه خطیر است گر چه به نظر می‌رسد هنرمندان خطاط بهتر از هنرمندان دیگر رسالت خود را ایفا کرده‌اند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، تصریح کرد: هنرمندان در ابتدا باید شناخت و معرفتی درستی از اهل بیت عصمت و طهارت (ع) داشته باشند و در ادامه این معرفت و ارادت خود را به زبان‌های هنری مختلف بازگو کنند و هنرمندان آثاری که برای اهل بیت (ع) خلق می‌کنند باید بهترین و اثری فاخر باشد.

آیت الله مصباح یزدی، با بیان اینکه تمامی موجوادت عالم به برکت وجود ائمه معصومین (ع) است افزود: صلوات فرستادن به اهل بیت (ع) و ابراز محبت و دوستی ایشان سبب رشد و تعالی انسان خواهد شد و ما نباید در برابر نعمت‌های فراوان الهی همانند نعمت شناخت اهل بیت (ع) ناسپاسی و جفا کنیم.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcexo8w.jh8woi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما