چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 23205

مهمترین درس زندگی امام علی(ع) بصیرت بخشی به جامعه است

قم نيوز : قم نیوز : فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) قم با اشاره به اینکه امروز روشن کردن افکار عمومی یکی از نیاز های جامعه است، گفت: مهمترین درس زندگی امام علی(ع) بصیرت بخشی به جامعه است.
مهمترین درس زندگی امام علی(ع) بصیرت بخشی به جامعه است
به گزارش قم نیوز، حسین مشرفیان در حاشیه برگزاری جشن میلاد حضرت امام علی ابن ابی طالب(ع) در حسینیه این ناحیه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم طی سخنانی اظهار داشت: مهمترین عیدی برای ما در این روز بزرگ، درس گرفتن از راه و روش، رفتار و گفتار آن حضرت است.

وی زندگی حضرت علی (ع) را سراسر جهاد، صبر برای خدا، معرفت، بصیرت، و حرکت در راه رضای الهی دانست و ابراز نمود: این شخصیت بی نظیر که از دوران کودکی در کنار پیامبر اسلام (ص) رشد و نمو و تربیت یافتند در مقاطع مختلف حیات شریف خود برای اقامه حق و حفظ اسلام تلاش و پیامبر اسلام (ص)، آن حضرت را میزان حق معرفی کردند.

مشرفیان برترین خصلت حضرت علی (ع) را بصیرت بخشی به افراد نیازمند بصیرت دانستند و تأکید کرد: روشن کردن افکار عمومی و آگاهی بخشی، امروز یکی از نیازهای اصلی دنیای اسلام و جامعه است زیرا دشمنان برای مقابله با اسلام، با ابزارهای دین و اخلاق وارد شده اند که باید کاملاً هوشیار بود.

وی ادامه داد: شاخص و راه روشنی که امیرالمومنین(ع) معرفی می کنند، اداره جامعه اسلامی با دستورات اسلام، برخورد قاطعانه با دشمنان متعرض، مرزبندی شفاف و روشن با دشمنان، و هوشیاری در مقابل فریب دشمنان است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) با تأکید بر اینکه ملت ایران به برکت انقلاب اسلامی هوشیار است و بسیاری از مشکلات کشور هم با بصیرت مردم حل شده است، افزود: ملت ایران در راه حرکت به سمت آرمانهای والای اسلامی ثَبات قدم خود را نشان داده است و این ثَبات قدم را نیز به توفیق الهی حفظ خواهد کرد.

وی پیشرفت ها و موفقیت های بزرگ ملت ایران و مسجل شدن شعارهای اصلی انقلاب اسلامی را مرهون توانایی ها و بصیرت مردم دانستند و ابراز داشت: امروز ملت ایران بویژه جوانان اهل بصیرت هستند و آینده متعلق به این ملت است و باید ایستادگی و ثَبات قدم، همبستگی ملی و تمسک به شعارهای اسلام و قرآن و سیره اهل بیت(ع) را روز به روز بیشتر کرد.

مشرفیان در ادامه خاطرنشان کرد: به لطف خداوند، جوانان ایران، آن روز را خواهند دید که دشمنان زورگوی بین المللی، احساس کنند دیگر توانایی زورگویی به ملت ایران را ندارند.

وی همچنین با توصیه به قرائت بیش از پیش نهج البلاغه و تدبر در بیانات حضرت علی (ع) و حکمتهای نهفته در آن خاطرنشان کرد: نهج البلاغه فقط متعلق به شیعه نیست بلکه علمای بزرگ اهل سنت نیز درخصوص این بیانات و کلمات، تعابیری دارند که انسان، شگفت زده می شود و حتی بسیاری از متفکران و اندیشمندان غیرمسلمان نیز با مطالعه نهج البلاغه از عظمت آن بهت زده شده اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) در پایان تصریح کرد: آن روزگاری که قدرتهای استعماری، آزادانه ملتها را تهدید و تحقیر می کردند، سپری شده است و اکنون ملت ایران در دنیا به عنوان ملتی مقتدر شناخته شده است.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbs5b5.rhbfgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما