يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : 23401

رتبه نهمی صبای قم در لیگ برتر هندبال با 3 سکاندار

قم نيوز : قم نیوز: تیم هندبال صبای قم با رهبری سه سرمربی در پایان مسابقات دوازدهمین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور رتبه سوم را به خود اختصاص داد.
رتبه نهمی صبای قم در لیگ برتر هندبال با 3 سکاندار
به گزارش قم نیوز، تیم هندبال صبای قم بعد از کسب عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ دسته اول هندبال مردان باشگاه‌های کشور در سال ۱۳۹۱ توانست بعد از یک دهه استان قم را در بالاترین سطح هندبال باشگاهی کشور یعنی لیگ برتر صاحب نماینده کند.

این تیم که با ترکیبی از بازیکنان جوان و جویای نام هندبال قم و چند استان دیگر کشور خود را به لیگ برتر رسانده بود، در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر هندبال سه بار نیمکت خود را تغییر داد و با سه سرمربی برابر رقبای لیگ برتری به میدان رفت.

سرمربی تیم ملی نوجوانان نخستین سکاندار صبا در لیگ برتر هندبال

صبای قم در آغاز راه با غلامعلی اکبرآبادی سرمربی تیم هندبال نوجوانان کشورمان در مسابقات آسیایی ۲۰۱۳ وارد رقابت با حریفان شد، زیرا اکبرآبادی در مسابقات لیگ دسته اول هندبال باشگاه‌های کشور نیز هدایت صبا را بر عهده داشت و با این تیم کارنامه موفقی کسب کرده بود.

با این حال هنوز دو هفته از آغاز بازی‌های لیگ برتر نگذشته بود که اکبرآبادی از مسئولیت خود کنار رفت و دلیل آن را در ابتدا مشکلات خانوادگی عنوان کرد اما بعدها مشخص شد که اکبرآبادی به دلیل مسائل مالی تصمیم به جدایی نابهنگام از تیم صبای قم گرفته است.

به دنبال جدایی اکبرآبادی از تیم هندبال صبای قم یک مربی بومی به نام امیرحسین صفوی با مسئولان هیئت هندبال استان قم و باشگاه صبا به توافق رسید و جای خالی اکبرآبادی مستعفی را روی نیمکت صبا پر کرد اما صفوی نیز قبل از اینکه لیگ به پایان برسد از مسئولیت خود کنار رفت.

حضور صفوی و فلسفی به عنوان ۲ مربی بومی روی نیمکت صبا

نتایجی که تیم هندبال صبای قم در دوران مربیگری امیرحسین صفوی کسب کرد حتی این تیم را تا مرز سقوط به مسابقات لیگ دسته اول هندبال باشگاه‌های کشور برد تا اینکه در روزهای پایانی سال ۱۳۹۲ بود که صبایی‌ها دست به کار شدند و این بار خودشان در کادر فنی تغییر ایجاد کردند.

بدین ترتیب دومین سرمربی تیم هندبال صبای قم در مسابقات دوازدهمین دوره لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور یعنی امیرحسین صفوی از کار برکنار شد و به جای وی ناصر فلسفی یکی دیگر از مربیان بومی هندبال قم به عنوان سومین سرمربی این تیم روی نیمکت نشست.

صبای قم در بازی‌هایی که با ناصر فلسفی مقابل حریفان قرار گرفت چندان نتایج خوبی نگرفت اما حضور فلسفی در راس کادر فنی صبای قم تنها برای ایجاد شوک مثبت به این تیم اتفاق افتاد تا مبادا صبای قم بعد از یک سال بار دیگر به دسته پائین‌تر باز گردد.

ثبت ۱۴ شکست از ۱۸ مسابقه لیگ برتر در کارنامه صبای قم

حتی صبایی‌ها در نیم فصل مسابقات لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور یک بازیکن سوریه‌ای به نام فراس احمد را که سابقه بازی در تیم ملی سوریه و تیم‌های دیگر از هندبال کشورمان را داشت به خدمت گرفتند تا بلکه بر توان و قدرت خود بیافزایند و حداقل از سقوط نجات پیدا کنند.

صبای قم در مسابقات دوازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور در ۱۸ مسابقه رفت و برگشت مقابل حریفان خود به میدان رفت و در از این تعداد بازی موفق به کسب ۲ پیروزی، ۲ تساوی و ۱۴ شکست شد.

نماینده هندبال استان قم برای بقا در رقابت‌های لیگ برتر هندبال مردان باشگاه‌های کشور سختی‌های زیادی تحمل کرد و با وجود کارنامه ضعیف و دور از انتظاری که به ثبت رساند حداقل در سال آینده نیز می‌تواند به عنوان یک تیم لیگ برتری در بالاترین سطح مسابقات باشگاهی هندبال کشور حضور داشته باشد.

تنها یک پیروزی و یک تساوی صبا از ۹ بازی خانگی

صبا در رقابت‌های سپری شده لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور از ۹ بازی خانگی فقط موفق به کسب یک پیروزی شد و این پیروزی را در فینال انتهای جدولی‌ها با غلبه بر تیم هندبال کاسپین قزوین به دست آورد تا به لطف همین پیروزی در لیگ برتر ماندگار شود.

نماینده هندبال استان قم در خانه یک بار نیز مساوی کرد و این تساوی را در هفته دوم از دور برگشت در سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم در جدال با تیم هندبال نیروی زمینی تهران به دست آورد تا از ۱۸ امتیاز توزیع شده در بازی‌های خانگی ۱۵ امتیاز را هدر بدهد و تنها ۳ امتیاز کسب کند.

دقیقا مشابه همین شرایط برای صبای قم در بازی‌های خارج از خانه اتفاق افتاد و نماینده هندبال استان قم در جدال با تیم‌های لیگ برتری در خانه آنها موفق به کسب برتری مقابل نیروی زمینی تهران و متوقف کردن تیم هندبال نیک اندیش شهرداری اصفهان شد.

نیاز به بازنگری برای حضور موفق صبا در لیگ آینده

اینکه سرانجام صبایی‌ها در لیگ برتر ماندنی شدند و جویا شدن از تصمیمات هیئت هندبال در مورد آینده این تیم دو موضوعی بود که خبرنگار فارس را بر آن داشت تا به گفت‌و‌گو با وحید اخوان سرپرست تیم هندبال صبا و دبیر هیئت هندبال استان قم بپردازد.

اخوان اظهار داشت: ما در لیگی که به تازگی آن را سپری کردیم مشکلات و موانع زیادی بر سر راه داشتیم، بزرگترین مشکل ما به مسائل مالی باز می‌گردد که متاسفانه شدیدا تیم را دچار آسیب کرد وگرنه صبا این توانایی را داشت که رتبه‌ای بهتر در جدول رده بندی کسب کند.

دبیر هیئت هندبال استان قم در پاسخ به این سئوال که آیا باشگاه صبا در مورد هزینه‌های تیم شما را مساعدت کردند یا خیر؟ تصریح کرد: باشگاه در رقابت‌های لیگ دسته اول به ما لطف داشت و با حمایت صبا به لیگ برتر آمدیم اما در یک سال حضور در لیگ برتر به واسطه مشکلاتی که خود باشگاه بر سر تامین اعتبار و هزینه‌های لازم برای تیم فوتبال صبا داشت، تیم هندبال آُسیب دید.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا از هم اکنون به فکر فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور هستید و به فکر تامین نیازهای مالی این تیم بوده‌اید؟ تصریح کرد: نه اینکه به فکر نباشیم، بله به فکر بوده‌ایم اما باید رایزنی‌های زیادی انجام بدهیم تا این کار صورت بگیرد اما صد در صد برای حضور موفق در فصل آینده لیگ برتر هندبال نیاز به بازنگری جدی در تشکیل تیم است.
 انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjvxe8.uqetyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما