دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : 23469

توقیف 20 تن مرغ زنده فاقد مجوز در کشتارگاه‌ها

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل دامپزشکی استان قم از توقیف 20 تن مرغ زنده فاقد مجوز در کشتارگاه‌ها پس از کشتار و انجماد توسط اکیپ‌های قرنطینه اداره کل دامپزشکی این استان خبر داد.
توقیف 20 تن مرغ زنده فاقد مجوز در کشتارگاه‌ها
به گزارش قم نیوز، محمدمهدی رفیعی عملکرد اکیپ‌های طرح تضمین کیفیت مواد غذایی (فرآورده‌های خام دامی) اداره‌کل دامپزشکی استان قم در دو ماهه گذشته را تبیین کرد و گفت: در این مدت بازرسی و بررسی مجوز ۱۱۸۳ دستگاه خودرو حمل طیور زنده به کشتارگاه‌های طیور و ۹۴۰ دستگاه خودرو حمل مرغ کشته شده خروجی از کشتارگاه‌ها صورت گرفت.

وی از توقیف ۲۰ هزار و ۱۰۳ کیلوگرم مرغ زنده فاقد مجوز در کشتارگاه‌ها پس از کشتار و انجماد توسط اکیپ‌های قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان قم خبر داد و گفت: ۴ هزار کیلوگرم مرغ زنده تخم‌گذار فاقد مجوز در کشتارگاه‌ها پس از کشتار و انجماد و ۲۲۰۰ کیلوگرم مرغ کشته به دلیل وجود علائم بیماری در ظاهر لاشه در دو ماه اخیر توقیف شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم خاطرنشان کرد: با نظارت‌های شبانه‌روزی اکیپ‌های قرنطینه ۱۶ دستگاه خودرو حمل دام قاچاق حامل ۱۱۲۴ راس گوسفند، یک دستگاه خودرو حامل ۱۲ راس گوساله و ۲ خودرو حمل بوقلمون غیرمجاز حامل ۲۰۰ قطعه بوقلمون توقیف شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه دامپزشکی بر ورود دام به کشتارگاه‌ها، ذبح دام، سالم بودن گوشت تولیدی و احشام دام نظارت دارد خروج همه تولیدات از کشتارگاه‌ها را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد تا مواد پروتئینی خام آلوده وارد بازار نشده و مورد استفاده مردم قرار نگیرد.

رفیعی در پایان با اشاره به ضبط و معدوم‌سازی پنج هزار و ۱۰۰ کیلوگرم روده و نظارت بر ۶۰ تن چربی صنعتی طی ۲ ماه گذشته گفت: نظارت و توقیف‌های صورت گرفته حاصل کار اکیپ‌های قرنطینه شامل ۴ دستگاه سیار است که به صورت شبانه‌روزی بر خودروها و کشتارگاه‌ها نظارت دارند.

انتهای پیام
- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۰۲۲۸۰۰۰۴۶۲#sthash.FnNoy۷m۷.dpuf
https://qomnews.ir/vdcdno0x.yt0s96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما