دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : 24203

اجرای فاز جدید طرح امنیت اخلاقی در قم

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده انتظامی استان قم گفت: فاز جدید طرح امنیت اخلاقی با هدف مبارزه با بدپوششی‏‏، مزاحمت نوامیس، آلودگی صوتی و هنجارشکنی به مرحله اجرا در می‌آید.
اجرای فاز جدید طرح امنیت اخلاقی در قم
به گزارش قم نیوز، کاظم مجتبایی با اشاره به اجرای فاز جدید طرح ارتقای امنیت اجتماعی در روزهای آینده اظهار کرد: این

طرح با همکاری گروه‌های مردم نهاد مانند امر به معروف و نهی از منکر و ناصحین در سطح شهر قم اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح ارتقاء امنیت اخلاقی، طرحی فراگیر بوده و از پشتیبانی قاطع نیروی انتظامی برخوردار است تصریح کرد: مبارزه با بدپوششی‏‏، مزاحمت نوامیس، آلودگی صوتی و هنجارشکنی از موارد اصلی در اجرای این طرح است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با تاکید بر اینکه امنیت اخلاقی از مطالبات ارزشی و انقلابی مردم قم است گفت: این مسئله ساده‌ای نیست که پلیس بتواند به آسانی از کنار آن عبور کند به همین دلیل تلاش شده در اجرای این طرح با جدیت بیشتر با اینگونه مسائل برخورد شود.

وی با اشاره به مجازات‌هایی که برای برهم زنندگان امنیت اجتماعی در نظر گرفته شده است بیان کرد: ثبت و انعکاس اسامی مجرمان در سامانه، اعلام به خانواده‌ها، تجدید نظر در صلاحیت اخلاقی افراد دستگیر شده و انعکاس به محل کار ایشان از جمله مجازات‌هایی است که برای این افراد در نظر گرفته شده است.

مجتبایی اضافه کرد: در صورتی که کسی در حال حاضر شغل خاص نداشته باشد این سابقه در مشاغل و مناصب آینده آنا‏ن تاثیر گذاشته و صلاحیت ایشان لغو خواهد شد.

وی خطاب به آن دسته از متخلفینی که به ناهنجاری‌های اجتماعی با وسیله نقلیه خود اقدام می‌کنند گفت: صلاحیت و توقیف طولانی مدت وسائل نقلیه متخلفان از دیگر اقدامات نیروی انتظامی در طرح ارتقای امنیت اجتماعی به شمار می‌رود.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم از همکاری حدود ۵۰۰ نفر از آمران به معروف و ناهیان از منکر خبر داد و بیان کرد: در این طرح آمران به معروف نسبت به تذکر لسانی اقدام می‌کنند و برخورد جدی با متخلفان فقط بر عهده نیروی انتظامی خواهد بود.

وی با تاکید براینکه پلیس در اجرای این طرح مسئولانه عمل خواهد کرد متذکر شد: میزان و معیار برخورد با متخلفان از سوی پلیس بر اساس ارزش‌های دینی و انقلابی است.

مجتبایی با تاکید بر اینکه در روزهای آینده توان عملیاتی پلیس در ارتباط با امنیت اخلاقی چند برابر خواهد شد تصریح کرد: در اجرای این طرح، هزینه بی‌انضباطی اخلاقی نیز افزایش خواهد یافت.

وی همچنین از دستگیری افراد متخلف و سابقه‌دار خبر داد و گفت: اشخاصی که با گستاخی و از روی عمد، دست به هنجارشکنی و مزاحمت نوامیس می‌زنند دستگیر خواهند شد.

فرمانده نیروی انتظامی پلیس استان قم اضافه کرد: در اجرای این طرح پلیس از حمایت مسئولان سیاسی‏‌، اطلاعاتی، دادستان و دستگاه قضایی برخوردار است تا به هدف مورد نظر دست یابد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaeunu.49nyw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما