يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۶
کد مطلب : 24487

شخصیت های علمی به نسل جوان معرفی شوند

قم نيوز : قم نیوز: رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه گفت: شخصیت های علمی بارز به نسل جوان بویژه طلاب حوزه های علمیه معرفی شوند تا با الگو برداری از این افراد جامعه به رشد و تعالی برسد.
شخصیت های علمی به نسل جوان معرفی شوند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی روز یکشنبه در جلسه رونمایی از سایت آیت الله شیخ محمد مهدی آصفی افزود: برخی از شخصیت های حوزوی با حفظ روحیه طلبگی الگوی تمام عیار برای جامعه علمی و دانشگاهی کشور در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستند لذا معرفی این شخصیت ها ضروری است.

وی اضافه کرد: بسیاری از شخصیت های علمی در عرصه های مختلف حضور پیدا کرده اند و با تمام درجات علمی و فرهنگی که داشته اند در زمان خود ناشناخته و گمنام مانده اند و بعد از فوت ایشان معرفی شده اند.

وی ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با تعامل سایر مراکز علمی و حوزوی درصدد معرفی شخصیت های شایسته و معرفی آثار و کتب به نسل جوان است.

واعظی بیان داشت: در فضای حوزه های علمیه شخصیت هایی که در طول تاریخ خدمت فراوانی به جامعه اسلامی کرده اند کم نبوده است و امروز الگوی اقشار مختلف مردم هستند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه با اشاره به شخصیت آیت الله آصفی گفت: ایشان از ۲۰ سالگی به نگارش کتب و آثار علمی پرداخته و به مدت ۶۰ سال به این کار ادامه داده است همچنین با مراجع فعلی

هم مباحثه بوده و جز تاریخ سازان به شمار می رود.

وی افزود: ایشان با آگاهی های سیاسی و بصیرتی نسبت به مسائل روز و ابعاد مختلف جوامع اسلامی پرداخته است و با بی تعلقی به عناوین حوزوی و با تواضع و زهد در خدمتگزاری به دین اسلام کوتاهی نکرده است.

کنگره بررسی شخصیت آثار و اندیشه های آیت الله محمد مهدی آصفی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی و با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه، جامعه المصطفی(ص) و مجمع جهانی اهل بیت(ع)، اواسط سال جاری برگزار خواهد شد.

محمدمهدی آصفی در سال ۱۳۱۶ هجری قمری در عراق متولد شد و تحصیلات حوزوی خویش را در نجف و ایران ادامه داد.

وی حدود ۳۰ سال در کادر رهبری حزب الدعوه عراق بود و مدتی است که از این حزب به دلائلی بیرون آمده است.

او ˈموسسه خیریه امام باقرˈ را تاسیس کرده است و ایجاد مجتمع های مسکونی برای ایتام در قم و ۲۲۰ واحد مسکونی برای کمک های مادی و معنوی به مؤمنین در داخل عراق و داخل کشور افغانستان، از دیگر فعالیت های او می باشد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcefe8w.jh8evi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما