سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : 24551

بانک شهر حامی مالی مدیریت شهری باشد

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: هدف اولیه از تأسیس بانک شهر حمایت مالی از مدیریت شهری بوده که این موضوع در تمام شهرهای کشور باید سرلوحه کار این مجموعه باشد.
بانک شهر حامی مالی مدیریت شهری باشد
به گزارش  قم نیوز، محمد دلبری پیش از ظهر سه‌شنبه در افتتاحیه شعبه سرپرستی بانک شهر در قم با اشاره به اهداف تأسیس این بانک اظهار داشت: هدف از تأسیس بانک شهر در تمام شهرها کمک و حمایت مالی از مدیریت شهری بوده که این موضوع نباید به شهرهای سهام‌دار در این بانک محدود شود.

وی با بیان اهمیت فعالیت‌های مدیریت شهری در خدمت‌رسانی به مردم افزود: با هم دلی و هم افزایی بیشتر می‌توانیم مجموعه بانک شهر را به عنوان یک بازوی اقتصادی مدیریت شهری در همه شهرها تقویت کنیم.

شهردار قم ادامه داد: بانک‌ها و شهرداری‌ها دو نهاد عمومی هستند که مهم‌ترین اصل در آنها تکیه به مردم است

وی در توضیح شباهت‌های مأموریت‌های شهرداری و بانک ابراز کرد: عمده وظیفه بانک‌ها تجهیز و تخصیص منابع و خدماتی است که به مردم ارائه می‌دهند. این در حالی است که شهرداری هم‌چنین وضعیتی دارد.

دلبری با اشاره به اهمیت مشارکت عمومی در اداره شهرها خاطرنشان کرد: اگر مردم رویکرد و اقبال به مدیریت شهری نداشته باشند تجهیز منابع صورت نمی‌گیرد و فعالیت‌های مدیریت شهری در ابعاد مختلف انجام نشده و خدمتی ارائه نمی‌شود. اگر هم مدیریت شهری نتواند خدمتی ارائه دهد محکوم به فنا و نابودی است.

وی گفت: انقلاب اسلامی بانکداری بدون ربا را وارد سیستم اقتصادی کشور کرد. امام خمینی(ره) معتقد بودند که ربا از تمام سیستم بانکداری باید برداشته شود و در این مسیر تلاش‌های بسیاری صورت گرفت.

وظایف بانک شهر شهرداری‌ها نسبت به هم

شهردار قم افزود: قبل از انقلاب بانک‌های متعددی داشتیم که طبقه بندی شده بودند. بانک تجارت برای بازرگانی و بانک کشاورزی برای کشاورزی ارائه خدمت می‌کرد اما هیچ بانکی برای مدیریت شهری خدمت ارائه نمی‌داد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع بانک‌ها خدمات مالی را به سوی تخصصی کردن و تقویت عرصه خدمت به هموطنان برد گفت: با پیگیری‌ها و تلاش مدیریت شهری تهران بانک شهر به ثمر نشست تا خدمت به عمران و آبادانی شهرها به طور جدی در سیستم مالی کشور پیگیری شود.

دلبری که خود از اعضای اصلی هیئت مدیره بانک شهر است به انتظارات دوسویه بانک شهر از شهرداری‌ها و بالعکس اشاره کرد و افزود: انتظار است تمام شهرداری‌ها در همه کشور بانک عامل خود را بانک شهری قرار دهند. بانک شهر هم متعهد است به عنوان یک پشتوانه مالی برای شهرداری‌ها خدمت‌رسانی کند.

شهرداری‌ها پیشانی خدمت‌رسانی به مردم هستند

وی با اشاره به اینکه پیشانی خدمت رسانی در نظام جمهوری اسلامی شهرداری‌ها هستند گفت: بیش از ۴۰۰ نوع خدمت در شهرداری‌ها به مردم ارائه می‌شود که حتی گاهی این فعالیت‌ها با هم در تضاد هستند.

شهردار قم با تأکید بر اینکه این گستردگی خدمت قطعاً نیاز به یک عقبه مالی دارد خاطرنشان کرد: در گذشته اگر یک مسجد و هیئت ساخته می‌شد یک فضای تجاری برای آن تعبیه می‌کردند تا بتواند پشتوانه مالی باشد. شهرداری‌ها هم نیاز به پشتوانه مالی دارند که بانک شهر تبلور این پشتوانه است.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها یکی از وظایف اصلی‌شان ایجاد حلقه اتصال بین افراد ریسک پذیر و ریسک گریز است گفت: در هر حال عده‌ای هستند که نمی‌خواهند در سرمایه‌گذاری ریسک داشته باشند و بهتر این است که سرمایه‌های این عده در راستای فعالیت‌های شهرداری‌ها به کار رود که یکی از ریسک‌پذیرترین نهادها هستند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgqn9x.ak9tn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما