شنبه ۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : 24818

پروژه فرودگاه بین‌المللی قم نیازمند اصلاح مجدد است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بازرسی قم گفت: در این بازدید مواردی که باید اصلاح شود را به استاندار سابق و سال گذشته نیز به استاندار جدید تذکر داده‌ایم، بنابراین اگر آن‌ها برطرف نشود با مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم.
پروژه فرودگاه بین‌المللی قم نیازمند اصلاح مجدد است
به گزارش قم نیوز، محمود صالحی در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه که در سالن جلسات اداره کل بازرسی استان قم برگزار شد، با اشاره به رویکرد جدید سازمان بازرسی، اظهار کرد: امیدواریم با رویکرد جدیدی که اتخاذ کرده ایم، نیازمند انجام بازرسی، نظارت و برخورد با فرد یا ارگانی با استفاده از اختیارات و قوانین خود باشیم.

مدیرکل بازرسی قم با بیان دو بازرسی انجام شده فوق‌العاده از سوی قوه قضاییه و نهاد ریاست جمهوری در ارتباط با پرو‍ژه ملی منوریل و چگونگی تأثیر جابه‌جایی مدیران استانی، افزود: پرونده ابلاغی ازسوی نهاد ریاست جمهوری مبتنی بر مقایسه عملکرد مدیران جدید دستگاه‌های دولتی نسبت به مدیران سابق آن‌دستگاه ها است.

وی با اشاره به انجام بازرسی‌های گوناگون، تصریح کرد: این بازرسی ها در قالب سه بخش موردی، فوق‌العاده و برنامه‌ای بوده است و در سال گذشته ۲۳۸ پرونده موردی داشتیم که از سوی مردم استان شفاهی ومکتوب به ما ابلاغ و مورد پیگیری واقع شد.

صالحی بااشاره به مشکلات پروژه ملی منوریل، عنوان کرد: برخی از این مشکلات برای تحریم ها بود که سبب دیرتر به بهره داری رسیدن پروژه شده اس واگر فاز دوم منوریل را انجام می‌دادیم می‌توانستیم در منطقه پردیسان مشکلاتی همانند بحران جمعیت و سختی حمل و نقل را بهتر برطرف کنیم، با این شرایط تا تزمانی که پروژاول تکمیل نشود اجازه مناقصه فاز دوم را نداریم.

مدیرکل بازرسی قم با تاکید به بررسی طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) و فروش اوراق مشارکت، گفت: در این طرح آزاد سازی مسیر، واگذاری سهام به اشخاص خصوصی، نحوه تملک، پرداخت سود و نحوه واگذاری به اشخاص در دست بازرسی است.

وی با اشاره به عملکرد سال گذشته این سازمان، تاکید کرد:در سال ۹۲ از طرف سازمان بازرسی کل کشور ۲۳ مورد بازرسی برنامه‌ای به استان ابلاغ و با پیگیری کارشناسان و بازرسان سازمان به خوبی انجام شد.

صالحی با اشاره به بدهی شهرداری، افزود: بدهی بانکی شهرداری از موارد تذکر داده شده سازمان بازرسی استان به شهردار سابق و شهرداری است که مسئولان نیز بدون حمایت دولت برای پرداخت آن در حال تلاش هستند.

مدیرکل بازرسی قم با بیان برخی از فعالیت های این سازمان در برخورد با زمین خواری، تصریح کرد:در زمینه زمین خواری نیز مواردی وجود داشت که با هوشیاری به موقع سازمان بازرسی معاملات باطل شد.

وی با اشاره به بازرسی از پروژه فرودگاه بین‌المللی در سال ۹۱، خاطرنشان کرد: در این بازدید مواردی که باید اصلاح شود را به استاندار سابق و سال گذشته نیز به استاندار جدید تذکر داده‌ایم، بنابراین اگر آن‌ها برطرف نشود با مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc44qi.2bq0s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما