يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : 25880

امضای تفاهم‌نامه مشترک مدیر حوزه های علمیه و وزیر آموزش و پرورش

قم نيوز : قم نیوز: حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش به منظور تحقق اهداف انسان ساز اسلام، آرمان های بلند امام راحل ،شهدای گرانقدر و منویات مقام معظم رهبری تفاهم نامه همکاری و تعامل امضا کردند.
امضای تفاهم‌نامه مشترک مدیر حوزه های علمیه و وزیر آموزش و پرورش
به گزارش قم نیوز و به نقل از مرکز خبر حوزه، حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش به منظور تحقق اهداف انسان ساز اسلام، آرمان های بلند امام راحل ،شهدای گرانقدر و منویات مقام معظم رهبری تفاهم نامه همکاری و تعامل امضا کردند.

این نامه مشترک که به امضای آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه و دکتر علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش رسیده، خطاب به معاونین، مدیران حوزه های علمیه، روسای سازمان ها، مراکز، دانشگاهها و دفاتر تابع وزارت آموزش و پرورش و مدیریت حوزه های علمیه بر اجرای مفاد توافق نامه های شماره ۴۶۵۴،۱۳۱۳۹۵،۱۰۶۵۹،۴۷۵۱۸۱۴۰/از تاریخ ۱۹/۵/۹۰تاکنون و همچنین بخشنامه های الحاقی آنها برای سال تحصیلی جدیدتاکید شده است.

بر اساس این گزارش، تعامل و همکاری وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در استفاده جهت دار، نظامند و اثرگذار از ظرفیت های متقابل برای دست یابی به اهداف تحولی آموزش و پرورش رسمی عمومی کشور با رویکرد تربیت مبتنی بر آموزه های وحیانی قرآن و عترت علیهم السلام از ضرورت های قابل انکار به شمار می رود.

در بخشی از این تفاهم نامه کمیته همکاری استان، شهرستان و منطقه موظف شده اند؛ بر اساس آیین نامه های مربوطه و با تشکیل منظم و مستمر جلسات، تدابیر لازم راجهت تحقق اهداف پیش بینی شده در اسناد بالا دستی و توافق نامه اتخاذ نمایند.

همچنین دبیر ستاد همکاری ها با تشکیل جلسات ستادی و فعال نمودن کار گروه های تخصصی، برای تقویت تعامل نظامند و اثر گذار دو دستگاه، راهکارهای مناسب را در چارچوب اسناد بالا دستی و ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش و مدیریت حوزه های علمیه ارائه کند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccx4qi.2bqp48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما