شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب : 26703

دهه کرامت بهترین فرصت برای آشنایی با سیره اهل بیت(ع) است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت دهه کرامت گفت: این دهه بهترین فرصت برای آگاهی از سیره و روش زندگی امام رضا(ع)، حضرت شاهچراغ و کریمه اهل بیت (س) است.
دهه کرامت بهترین فرصت برای آشنایی با سیره اهل بیت(ع) است
به گزارش قم نیوز، عبدالعلی غلامی به برگزاری برنامه‌ها و مراسم مختلف در مناسبت‌های خاص توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان اشاره و اظهار کرد: همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) همایشی با عنوان سبک زندگی امام جعفر صادق (ع) با هدف آشنایی مردم با سیره زندگی ایشان در مجتمع نور برگزار شد.

وی افزود: در روز شهادت ایشان نیز دسته‌جات و هیئت‌های مذهبی با شرکت در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به عزاداری پرداختند.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به برنامه‌های دهه کرامت اشاره کرد و گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در راستای آگاهی و اطلاع‌رسانی مردم از سیره و شیوه زندگی حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع) مبلغانی را به مناطق مختلف اعزام خواهد کرد.

غلامی افزود: در راستای آگاه‌سازی افراد آماده اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان هستیم.

وی به همایشی با عنوان «عفاف مرحله‌ای بالاتر از حجاب » اشاره و بیان کرد: این همایش نیز در روز تولد کریمه اهل بیت (س) به همراه جشن و مراسم‌های شادی در مجتمع نور برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به همایش سبک رضوی در این دهه اشاره کرد و گفت: در این همایش که یک روز پیش از تولد امام رضا(ع) برگزار می‌شود سبک زندگی رضوی و سیره زندگی ایشان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

غلامی آشنایی مردم با سیره و شیوه زندگی ائمه اطهار (ع) را مهم دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین هدف در دهه کرامت آشنایی مردم با زندگی حضرت معصومه(س)، امام رضا(ع) و حضرت شاهچراغ است.

وی به اصل محور فعالیت‌های مبلغان اشاره و خاطرنشان کرد: مبلغان در سخنرانی‌ها و جلسات خود باید به بیان جایگاه امامت در نظام شیعه و نحوه تبعیت از امامت و شرایط تابعین آن بپردازند.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به اهمیت جایگاه امامت از نظر شیعه اشاره و بیان کرد: مبلغان باید به بیان این جایگاه و تفاوت میان امامت در نظام شیعی و سایر ادیان و فرقه‌های مختلف بپردازند.

غلامی افزود: پس از آگاهی از جایگاه امامت و مصونیت ائمه اطهار(ع) نوبت به بیان وظیفه افراد در نحوه زندگی می‌رسد به گونه‌ای که همگان باید از شیوه صحیح زندگی مطلع شوند و به توصیه‌های قرآنی عمل کنند.

وی توجه به سبک زندگی را مهم برشمرد و تصریح کرد: با آگاهی از سبک زندگی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) و بهره‌مندی از سیره زندگی آنها سعادت و پیروزمندی دنیوی و اخروی خود را تضمین می‌کنیم.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان کرد: با آگاهی از شیوه و سیره زندگی ائمه اطهار(ع) به نحوه زندگی، جایگاه ایشان و میزان تبعیت از آنها پی می‌بریم.

غلامی یادآور شد: با مطالعه زندگینامه حضرت زهرا (س) به این موضوع که تا چه حد ایشان در جایگاه خود از امام رضا (ع) تبعیت می‌کردند آگاه می‌شویم زیرا آنچه مهم است میزان تبعیت ما از آل محمد(ص) است.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: دهه کرامت زمانی مناسب برای آگاهی از سیره حضرت معصومه (س)، امام رضا(ع) و احمدبن موسی(شاهچراغ) است، زیرا با مطالعه و آگاهی از آموزه‌های زندگی آنها می‌توان به سعادت رسید.

غلامی تصریح کرد: تبعیت از سیره ائمه (ع) و فراگیری آموزه‌های دینی آنها تضمین کننده سعادت آدمی است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchxqni.23n-vdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما