سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : 27127
عضو مجلس خبرگان رهبری:

امتیاز بزرگ انقلاب اسلامی استمرار امامت در جامعه دینی است

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب اسلامی امتیاز مهمی که دارد استمرار امامت است، استمرار امامت این خاصیت را دارد که رهبری جامعه دینی به وسیله فقیه شجاع و با تقوا تداوم پیدا می‌کند.
امتیاز بزرگ انقلاب اسلامی استمرار امامت در جامعه دینی است
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمود عبدالهی با اشاره به عید غدیر و اهمیت این روز بزرگ در طول تاریخ اظهار کرد: اسلام دینی است جاودان و جهانی و آنچه ضامن جهانی شدن اسلام است جامعیت اسلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جاودان بودن اسلام بیان کرد: رکن اساسی جاودان و ابدی بودن اسلام مسئله رهبری و امامتی است که در دین اسلام وجود دارد، در قرآن کریم درباره مسئله غدیر آمده است که پیامبر (ص) پس از اعلام امامت امیرالمومنین (ع) اظهار کرد که امروز دین شما کامل و نعمت بر شما تمام شد.

آیت الله عبدالهی با اشاره به پابرجا ماندن دین بیان کرد: اگر می‌خواهیم تا دین پابرجا بماند باید مرجعیت فکری و تشکیلاتی پیاده کننده باید‌ها و نباید‌ها در جامعه باشد، توحید بدون رهبری ناقص است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با قرائت حدیثی از امام رضا (ع) عنوان کرد: امام رضا (ع) فرمودند توحید بدون ولایت و رهبری معنا ندارد، رهبری و سرپرستی که پیاده کننده مرجعیت فکری باشد بقای دین را تضمین می‌کند، انقلاب اسلامی ما پیاده کننده همین رهبری در جامعه دینی است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی امتیاز مهمی که دارد استمرار امامت است، استمرار امامت این خاصیت را دارد که رهبری جامعه دینی به وسیله فقیه شجاع و با تقوا تداوم پیدا می‌کند.

وی با اشاره به انقلاب‌های منطقه اظهار کرد: ما امروز در منطقه می‌بینیم که سرمایه گذاری و زحمت بسیاری برای ایجاد انقلاب می‌کشند اما به نتیجه‌ای نمی‌رسند که علت آن کمبود رهبری جامع و کامل است، نمونه انقلاب‌های منطقه کشورهای مصر و لیبی و افغانستان است، این موضوع نشان می‌دهد دنیا و منطقه نیاز به تداوم رهبری دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: از نظر ما ولایت و رهبری باید با ابلاغ الهی باشد و مشروعیت الهی داشته باشد که خداوند به ولایت امام علی (ع) مشروعیت داد که توسط خداوند به پیامبر (ص) ابلاغ شد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به انقلاب اسلامی ایران خاطر نشان کرد: انقلاب ما در این ۳۵ سال به خاطر همراهی مردم با رهبری تداوم پیدا کرده و سبب تداوم انقلاب و ولایت فقیه شده است.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdciyzar.t1ayr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما