پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب : 27288
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم:

کتابخانه نمونه نابینایان کشور در قم راه‌اندازی شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم با اشاره به اینکه نابینایان در استان قم کتابخانه مخصوص به خود را دارند، گفت: هم اکنون ۳۰۰ عضو فعال نابینا و کم بینا از سراسر کشور در این کتابخانه عضو دارند.
کتابخانه نمونه نابینایان کشور در قم راه‌اندازی شد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام امیر عطاالله جباری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های امروز هفته کتابخوانی در استان قم اظهار کرد: از اعضای نمونه کتابخانه‌های عمومی که در کنکور سراری رتبه تک رقمی کسب کرده‌اند تجلیل می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان قم با تاکید بر اینکه از نویسندگان بر‌تر استان تقدیر می‌شود افزود: در این هفته به کتابخانه‌های عمومی استان کتاب اهدا می‌شود که این اقدامات همسو با رهبری و در راستای اهداف فرهنگی این اداره است.

حجت الاسلام جباری تاکید کرد: با هماهنگی با مساجد، مدارس و ادارات استانی برنامه‌هایی برای حضور در کتابخانه‌ها صورت گرفته که با توجه آن برنامه‌هایی با عنوان هر روز با کتاب و کتابخانه اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های استان قم افزود: هماهنگی‌هایی برای تاسیس کتابخانه‌های جدید در استان قم صورت گرفته و تعداد این کتابخانه‌ها نیز مشخص است اما به جهت نیا به مسائل مالی و همکاری‌های شهرداری هم اکنون این برنامه‌ها متوقف است.

وی تصریح کرد: در استان قم ۵۱ کتابخانه عمومی داریم که بیست و یک کتابخانهٔ ان به صورت نهادی و ۳۰ کتابخانه هم به شکل مشارکتی اداه می‌شوند که در مجموع بیش از ۹۰۰ جلد کتاب دارند.

حجت الاسلام جباری با اشاره به اینکه نابینایان در استان قم کتابخانه مخصوص به خود را دارند که در کل کشور نمونه است افزود: این کتابخانه هم اکنون ۳۰۰ عضو فعال نابینا و کم بینا از سراسر کشور دارند و اگر به کتابی نیازمند باشند به صورت گویا برایشان تهیه می‌شود.

وی با اشاره به بازدید از کتابخانه‌های برخی روستای استان و با انتقاد از اوضاع نا‌به سامان کتابخانه‌ها در بخش روستایی تصریح کرد: به زودی از کتابخانه‌های بخش کهک، جفر آباد و خلجستان نیز بازدید می‌شود.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcg7x9x.ak9u74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما