يکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : 2763
حسینی بوشهری:

جدایی حوزه و دانشگاه از غرب نشات گرفته است

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عوامل جدایی حوزه و دانشگاه صرفا از درون این دو نهاد نبوده و تز جدایی دین از علم در غرب بر این مساله بسیار تاثیرگذار بوده است.
جدایی حوزه و دانشگاه از غرب نشات گرفته است
به گزارش قم نیوز، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری شنبه شب در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: غربی ها برای سكولاریزه كردن جامعه و بدبین كردن نسل جوان به روحانیت توطئه ها و دسیسه های بسیاری انجام داده اند.

وی با اشاره به شتاب گرفتن وحدت حوزه و دانشگاه پس از پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی خاطرنشان كرد: در این عرصه اندیشمندان و بزرگانی همچون امام راحل، شهیدان مطهری، باهنر، مفتح، شهید بهشتی و دیگر بزرگان تلاش فراوانی كردند و مشكلات زیادی را به جان خریدند.

امام جمعه موقت قم با بیان اینكه دین مبین اسلام درتمامی رشته ها و علوم حرف و سخن بسیاری دارد تصریح كرد: امروزه مسوولان امر باید به راهبردهای عملی وحدت حوزه و دانشگاه و انجام كارهای مشاركتی توجه بیشتری داشته باشند.

وی برطرف كردن فضای منفی و بدگمانی ها را یك اصل مهم در راستای وحدت حوزه و دانشگاه دانست وگفت: انجام پژوهش ها و تحقیقات بر اساس نیازهای نظام اسلامی و اجرای طرح مشترك میان حوزه و دانشگاه در این مسیر تاثیرگذار است.

حسینی بوشهری با بیان اینكه تاكنون در راستای اسلامی سازی علوم انسانی كارهای خوبی صورت گرفته است، رسالت ها و وظایف خطیر و حساس مراكز حوزوی و دانشگاهی را مورد توجه قرار داد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر این موضوع تاكید كرده و دلسوزان نظام اسلامی باید به این موضوع توجه داشته باشند.

وی همچنین عدم پیوست فرهنگی برای پروژه های عمرانی را یك آفت دانست و گفت: مراكز علمی و پژوهشی حوزوی باید با هماهنگی دستگاه های اجرایی برای ارایه پیوست های فرهنگی پیشگام و پیشقدم شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان كرد: باید از نظر سازمانی و ساختاری بین حوزه و دانشگاه اقداماتی صورت گرفته و علاوه بر زدودن ذهنیت ها باید برای تحقق وحدت تشكیلات منظم دایر كرده و نیروهای پرورش یافته را تبادل كنیم.

در پنجمین جشنواره انتخاب پژوهشگران برتر دانشگاه باقرالعلوم(ع) قم بیش از ۱۰۰ اثر از دانشجویان مقطع كارشناسی ارشد، ۱۲۱ اثر از دانشجویان مقطع دكترا و ۷۹ اثر از سوی اعضای هیات علمی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود كه از هر مقطع سه اثر به عنوان اثر برتر انتخاب و با اهدا لوح تقدیر و جوایزی از صاحبان آثار تجلیل شد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcj.me8fuqeatsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما