سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : 27783
عامل خوشه فرش دستباف قم بیان کرد

فعالیت 806 بنگاه کسب و کار در خوشه فرش دستباف قم

قم نيوز : قم نیوز: عامل خوشه فرش دستباف قم با اشاره به اینکه 806 بنگاه کسب و کار در این خوشه فعالیت می‌کنند گفت: در حال حاضر 25 هزار بافنده فرش دستباف در استان وجود دارد.
فعالیت 806 بنگاه کسب و کار در خوشه فرش دستباف قم
به گزارش قم نیوز، حسن بیک‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با فارس در قم، با ارائه تعریف کاملی از خوشه‌ها اظهار کرد: به مجموعه‌ای از بنگاه‌های کسب و کار در یک منطقه جغرافیای با وجود چالش‌ها و فرصت‌ها خوشه گفته می‌شود.
 
وی افزود: خوشه فرش دستباف قم به مدت دو سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و در این خوشه مجموعه کسب‌ و کارهای شغلی فرش دستباف قم در کنار یکدیگر گرد آمده و با یکدیگر فعالیت می‌کنند.
 
عامل خوشه فرش دستباف قم با اشاره به اینکه 806 بنگاه کسب و کار در این خوشه فعالیت می‌کنند گفت: 70 صادرکننده فرش دستباف، 229 تولید‌کننده فرش دستباف، 130 طراح فرش دستباف، 50 قالیشویی، 30 پرداخت‌کننده فرش دستباف و 50 فروشنده ابزارآلات فرش دستباف در این خوشه فعالیت می‌کنند.
 
بیک‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر در استان قم در حدود 25 هزار بافنده فرش وجود دارد که به طور کلی می‌توان گفت دو هزار نفر به صورت وابسته در این خوشه فعالیت می‌کنند.
 
وی با اشاره به اهداف خوشه فرش دستباف قم گفت: خوشه‌ها به منظور ایجاد یا توسعه شکل می‌گیرند که خوشه فرش دستباف قم به منظور توسعه فرش دستباف قم شکل گرفت و تلاش کرده‌ایم تا فعالیت‌های خوشه به صورت جمعی و گروهی و با مشارکت تمام اعضا انجام شود زیرا فعالیت گروهی سبب کاهش هزینه‌ها خواهد شد و امسال 7.5 تن ابریشم در این خوشه به صورت گروهی خریداری شده است.
 
عامل خوشه فرش دستباف قم خاطرنشان کرد: بازاریابی و تبلیغات در کشور چین یکی از مهمترین برنامه‌های خوشه فرش دستباف قم است که با توجه به وجود تحریم‌ها به دلیل علاقه و استقبال خرید فرش دستباف قم در چین، در این کشور فعالیت بیشتری در زمینه فروش فرش دستباف قم خواهیم داشت.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcgwu9x.ak9u74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما