چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : 28500
ابراهیمیان خبر داد:

۴۱۳ حوزه علمیه خواهران در سطح کشور وجود دارد

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهرستان‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران از فعالیت ۴۱۳ حوزه علمیه مربوط به خواهران در سطح کشور خبر داد و گفت: در این مراکز، ۵۴ هزار نفر مشغول به تحصیل هستند.
۴۱۳ حوزه علمیه خواهران در سطح کشور وجود دارد
به گزارش قم نیوز ، یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و روسای هیئت امنای حوزه علمیه خواهران قبل از ظهر چهارشنبه با حضور آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله مقتدایی، مدیران و روسای هیئت امنای حوزه علمیه خواهران در مدرسه امام موسی کاظم(ع) قم برگزار شد.
 
معاون شهرستان‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران طی سخنانی در این اجلاس با اشاره به نقش مدیران و روسای هیئت امنا در حوزه علمیه خواهران اظهار داشت:‌ در حال حاضر ۴۱۳ حوزه علمیه در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد ۳۵۸ مورد در سطح دو و ۵۴ مدرسه ویژه سطح سه و یک مرکز تخصصی سطح چهار در قم فعالیت دارد.
 
حجت الاسلام رسول ابراهیمیان ادامه داد: تعداد طلاب شاغل به تحصیل ۵۴ هزار نفر و تعداد فارغ التحصیلان نیز ۳۲ هزار نفر است که در کل ۸۷ هزار و ۲۸۶ طلاب خواهر به غیر از حوزه علمیه خراسان رضوی و جامعه الزهرا وجود دارد.
 
معاون شهرستان‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران افزود: روسای هیئت امنای حوزه علمیه خواهران باید فعال باشند و شاید احساس شود که مدارس خواهران همچون برادران به هیئت امنا نیازی ندارد اما هنگامی که ما به این مسئله با دقت نگاه کنیم درمی‌یابیم که هیئت امنا نیاز است.
 
وی بیان کرد: قانون مربوط به نقش هیئت امنا در مدارس علمیه بازنگری شده و برخی به نقش زیادی که در قانون جدید به روسای هیئت امنا داده شده اعتراض داشتند زیرا موجب اختلال در مدارس می‌شود و در این باره ما پاسخ می‌دهیم که اعضای هیئت امنا باید فعال باشند و از گذشته نیز مدارس با هیئت امنا اداره می‌شده و اگر در این اعضا افراد خوبی انتخاب شوند بسیار نیز کارایی دارد و مفید خواهد بود.
 
حجت الاسلام ابراهیمیان با اشاره به بررسی نقش هیئت امنا به عنوان موضوع اجلاس افزود: روز گذشته اولین روز برگزاری اجلاس بود که در آن افراد در جهار کمیسیون به بررسی موضوع‌ها پرداختند و نتیجه آنها جمع بندی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
وی ضمن تشریح ویژه برنامه‌های این اجلاس عنوان کرد: امیدواریم در آئین نامه جدید وظایف و نقش هیئت امنا را اصلاح کنیم که این کار موثر خواهد بود.
 
فارغ التحصیل بیکار در حوزه علمیه خواهران وجود ندارد
 
معاون شهرستان های مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با بیان این که هیئت امنا نقش فعال کردن نقش خواهران در فعالیت اجتماعی را برعهده دارند، افزود: ما فارغ التحصیل بیکار در حوزه علمیه خواهران نداریم و هر کدام از افراد در کانون‌های فرهنگی و نهادهای دیگر فعالیت می‌کنند و این به دلیل ازتباط داشتن اعضای هیئت امنا با نهادها است.
 
رونمایی از طرح نگارش آثار قرآنی
 
طرح نگارش آثار قرآنی با عنوان سرمه سعادت با هدف توجه به پژوهش‌های قرآنی توسط طلاب خواهر انجام شده است که در این زمینه معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران ۱۵۰ طرح را تصویب کرد که ۱۲ طرح از ۵۰ طرح برگزیده آن چاپ شده و در این مراسم رونمایی شد.
 
گفتنی است آثار دیگر این طرح تا زمان برگزاری نمایشگاه کتاب چاپ می‌شود.
 
در پایان نیز کلیپی از مجموعه فعالیت‌های عمرانی در حوزه علمیه خواهران پخش شد.
 
لازم به ذکر است اجلاسیه جامعه مدرسین و روسای هیئت امنای حوزه علمیه خواهران عصر امروز چهارشنبه با سخنرانی حجت الاسلام پورمحمدی و دیگر شخصیت‌های کشوری به پایان می‌رسد.
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdce7n8w.jh8v7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما