شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : 29023
به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

نرم‌افزار آثار آیت‌الله علوی گرگانی تولید شد

قم نيوز : قم نیوز:نرم افزار آثار آیت‌الله علوی گرگانی شامل 32 عنوان کتاب است که با زبان واسط کاربری فارسی به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به تولید رسید.
نرم‌افزار آثار آیت‌الله علوی گرگانی تولید شد
به گزارش قم نیوز ، آثار آیت‌الله سیدعلی علوی گرگانی مشتمل بر 32 عنوان کتاب در 54 جلد به زبان‌های «فارسی، عربی»، «اردو، آذری و ترکی استانبولی» می‌شود که در قالب یک نرم‌افزار تدوین و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.
 
این نرم‌افزار که به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با زبان فارسی تدوین شده است، به موضوعات اصول فقه، فقه، احکام، خمس، مناسک حج و اخلاق می‌پردازد.
 
نرم‌افزار آثار آیت‌الله علوی‌گرگانی در دسته‌بندی موضوعات نرم افزاری آثار اندیشمندان، بزرگان، فقه و احکام شرعی قرار گرفته که قابلیت نصب بر روی سیستم عامل ویندوز را دارد.
 
دسته‌بندی کتب این نرم‌افزار بر اساس موضوعات فقه، اصول فقه، احکام و اخلاق صورت گرفته است و همچنین گلچینی از انوار اخلاقی، احکام بانوان، احکام جوانان، استفتائات حج و عمره، رساله توضیح‌المسائل، بانوی نور، پندهای رسول اعظم(ص) به اباذر غفاری، التعلیقه علی تحریر الوسیله للإمام الخمینی، مناسک حج، منهج الصالحین و لئالی الأصول از دیگر کتبی است که در این نرم‌افزار ارائه شده است.
 
این نرم‌افزار دارای قابلیت‌ها و امکاناتی مانند نمایش است که دسترسی به متن و فهرست تمام آثار موجود در برنامه، امکان انتخاب فهرست درختی و گزینشی و ارتباط آن‌ها با متن را برای مخاطب آسان می‌کند.
 
از قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به تطبیق دو سویه متن و فهرست، انتخاب عنوان کتاب، جلد و صفحه به همراه امکان گسترده کردن صفحه متن و فهرست، مقایسه دو متن از یک یا دو کتاب با یکدیگر به صورت همزمان، محدود کردن دامنه متن و فهرست کتب به موارد دلخواه و همچنین قابلیت حفظ هر یک از متون یا فهرست‌های انتخابی را به صورت مستقل برای مخاطبان آسان می‌کند.
 
نرم افزار آیت‌الله علوی گرگانی امکان جست‌وجوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست کتب برنامه، امکان حفظ هر یک از جستجوهای انجام ‌شده به طور مستقل، برای دسترسی ‌آسان به آن‌ها، محدود کردن دامنه جستجو به متن یا متون دلخواه به همراه قابلیت‌های ویژه و فهرست‌سازی توسط علائم عمومی برای تهیه فهرست‌های پویا و متنوع از کلمات را دارد.
 
این نرم‌افزار همچنین مجهز به لغت‌نامه است که متن کامل چند دوره لغت‌نامه با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات، ارتباط واژگان متون با لغت‌نامه‌های برنامه را برای فهم آسان معنا فراهم می‌کند.
 
ارتباط متن و فهرست کتب با بخش‌های دیگر برنامه مانند نمایش، جست وجو درقرآن، لغت‌نامه یا کتاب‌نامه و قابلیت انتقال متن انتخابی به حافظه جانبی یا محیط Ms-word از دیگر امکانات این نرم افزار است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcfmxd0.w6d10agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما