پنجشنبه ۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : 2930
در دومین جلسه شورای تقریب مراکز حوزه علمیه قم مطرح شد؛

تقریب نیازمند صداقت و شفافیت است

قم نيوز : قم نیوز: دومین جلسه شورای تقریب حوزه با حضور اعضای این شورا به میزبانی معاونت بین‌الملل حوزه علمیه قم برگزار شد.
تقریب نیازمند صداقت و شفافیت است
به گزارش قم نیوز، در این جلسه اعضای شورای تقریبی از آخرین وضعیت فعالیت‌های تقریب در داخل و خارج از کشور مطلع شده و حجت‌الاسلام احمد مبلغی رئیس شورای تقریب و عضو شورای مرکزی تقریب مذاهب اسلامی و حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی معاون بین‌الملل حوزه علمیه قم پیرامون راهکارهای تقریب میان مذاهب اسلامی، فرصت‌ها و چالش‌های فراروی تقریب و اهمیت تقریب در شرایط کنونی به ایراد سخن پرداختند.

رئیس شورای تقریب حوزه علمیه قم در این جلسه گفت: تقریب نیاز مبرم به صداقت و شفافیت دارد و بدون آن(شفافیت و صداقت) موفقیت چندانی حاصل نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، شورای تقریب حوزه را نهادی مشورتی دانست و گفت: عمده فعالیت این شورا، تحلیل و باز تحلیل تحولات جهان اسلام، سیاست‌گذاری تقریبی و پیشنهاد آن به نهادهای مربوطه، همفکری و هم اندیشی در زمینه راهکارهای تقریب، مشورت دهی در زمینه تقریب به نهادهای حوزوی است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی همچنین اتخاذ مواضع صریح در قبال تحولات جهان اسلام از خاستگاه تقریب و ایجاد تمهیدات لازم برای تشکیل نشست‌های تقریبی را از دیگر فعالیت‌های شورای تقریب ذکر کرد.

معاون بین الملل حوزه علمیه قم نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت حضور فرهنگ تقریب در حوزه علمیه گفت: آشنایی مسلمانان با واقعیت اندیشه‌های مذهبی یکدیگر و از بین رفتن سوء تفاهم‌ها و شناخت‌های غلط از جمله راهکارهای تقریب مذاهب اسلامی است.

حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی همچنین برخی راهکارهای مهم تقریب میان مذاهب اسلامی را تشریح و رسالت فعالان تقریبی را در شرایط فعلی بسیار خطیر ذکر کرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.md0iw6d1xgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما