دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : 3064
مدیرعامل کارخانه سیمان نیزار استان قم:

سیمان نقش مهمی در صنعت کشور دارد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل کارخانه سیمان نیزار استان قم گفت: صنعت سیمان یکی از صنایع مادر کشور بوده و نقش مهمی در توسعه صنعت کشور داشته است.
سیمان نقش مهمی در صنعت کشور دارد
به گزارش قم نیوز، علی نجفی صبح امروز در مراسم افتتاح کارخانه سیمان نیزار و چهارمین مرحله واگذاری مسکن مهر که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: صنعت سیمان یکی از صنایع مادر کشور بوده و نقش مهمی در توسعه صنعت کشور داشته است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از نخستین کارخانه سیمان در سال ۱۲ با ظرفیت تولید ۱۰۰ تن در روز گفت: اکنون بیش از ۶۶ کارخانه تولید سیمان با تولید ۷۶ میلیون تن سیمان در سطح کشور در حال تولید محصول هستند.

مدیرعامل کارخانه سیمان نیزار استان قم خاطرنشان کرد: گستردگی کارخانجات سیمان در ظرفیت‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی و پایان هشت سال جنگ تحمیلی روند پر شتابی داشته است و می‌توان گفت که کشور ایران از نظر تولید این محصول استراتژیک به خودکفایی رسیده و جزو چند کشور اول دنیا از نظر تولید سیمان محسوب می‌شود.

صنعتی شدن از مهم‌ترین دلایلی بود که موسسان و سرمایه‌گذاران شرکت سیمان نیزار قم را بر تصمیم خود مصمم‌تر کرد.

نجفی عنوان کرد: کارخانه سیمان نیزار قم دارای ظرفیت یک میلیون تن سیمان در سال است و این کارخانه در زمینی به مساحت ۹۸ هکتار احداث شده است.

وی تصریح کرد: بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاران دیگر در طول احداث کارخانه از محل منابع خود تامین کردند و بخشی دیگر از منابع مالی شرکت از طریق مشارکت با بانک ملی ایران در برابر اخذ وام مشارکت مدنی به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان تامین شد.

مدیرعامل کارخانه سیمان نیزار استان قم عنوان کرد: با مساعدت مقامات ذی‌ربط برای تامین مشکلات خارجی ۲۷ میلیون یورو از ذخیره ارزی در اختیار این شرکت قرار گرفت.

وی با اشاره به نکات در نظر گرفته شده برای اجرا و بهره‌برداری از کارخانه سیمان گفت: ما تلاش می‌کنیم با انتخاب بهترین و کارآمدترین فناوری و ماشین‌آلات بر اساس استانداردها حرکت کنیم تا در فرآیند تولید محصول از نظر مصرف حامل‌های انرژی بهترین کارآیی را داشته باشیم.

نجفی خاطرنشان کرد: صنعت سیمان در گذشته دارای آلایندگی فراوانی بوده و ما برای به حداقل رساندن آلاینده‌های زیست‌محیطی از کارآمدترین تجهیزات فیلتراسیون و غبارروبی استفاده کردیم.

وی عنوان کرد: برخی از مشکلات موجود با تلاش و همت همکاران تلاش‌گر برطرف شده و هزینه سرمایه‌گذاری شرکت به ۱۴۸ میلیارد تومان در مجموع رسیده است.

مدیرعامل کارخانه سیمان نیزار استان قم تصریح کرد: بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان برای مجموعه شرکت‌های سیمان اسپندار سرمایه‌گذاری شده و برای ۲ هزار نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

وی بیان کرد: امروز کارخانه سیمان نیزار قم در آستانه بهره‌برداری بوده و این ثمره تلاش کارگرانی است که شعار ما می‌توانیم را تحقق بخشیدند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.p8xbjh87e9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما