پنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : 31585
شهردار قم خبر داد

پیش‌بینی ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای متروی قم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم از اختصاص بودجه ۳۳۰ میلیارد تومانی از محل فروش اوراق مشارکت برای متروی قم خبر داد.
پیش‌بینی ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای متروی قم
به گزارش قم نیوز، سید مرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های شهرداری قم پرداخت و گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در هر ماه شاهد کلنگ‌زنی و یا افتتاح یک پروژه در شهر قم خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد انسجام در خصوص پیشرفت و توسعه شهر قم امری ضروری است، بیان کرد: در خصوص اجرای پروژه مترو اعتباری ۳۳۰ میلیارد تومانی از محل فروش اوراق مشارکت پیش‌بینی شده است.

شهردار قم بیان کرد: با بهره‌مندی از این اعتبار ۶ کیلومتر از پروژه مترو قم به مرحله بهره‌برداری رسیده و تجهیزات نیز تامین می‌شود.

وی به روند اجرای پروژه منوریل قم اشاره کرد و ادامه داد: ‌اعتبار مورد نیاز این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان است و اگر این اعتبار تامین شود تا پایان سال آینده منوریل هم به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

سقاییان‌نژاد در خصوص نقطه نظر دکتر لاریجانی درباره ضعف‌های منطقه پردیسان گفت: احداث بلوار زائر در سال جاری به اتمام خواهد رسید و بلوار مرجعیت نیز در دست اقدام است.

وی بیان کرد: با افزایش مسیرهای دسترسی به منطقه پردیسان بخشی از مشکلات این منطقه برطرف می‌شود. همچنین در خصوص افزایش فضای سبز منطقه پردیسان نیز پنج حلقه چاه پیش‌بینی شده و پمپاژ آب این چاه‌‌ها زمینه آبیاری ۴۰۰ هکتار از فضای سبز منطقه پردیسان فراهم می‌شود.

شهردار قم با اشاره به اینکه راه‌اندازی هرچه سریع‌تر فاضلاب در منطقه پردیسان باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: با استفاده از پساب فاضلاب نیز می‌توان نسبت به گسترش فضای سبز منطقه پردیسان اهتمام داشت.

وی با بیان اینکه به زودی دو بوستان جدید در منطقه نیروگاه افتتاح می‌شود، افزود: برای بوستان جوان نیز بودجه‌ای در نظر گرفته شده است که می‌توان نسبت به گسترش آن اهتمام داشت.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbssbf.rhb8wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما